ot wago svorkovnice na 220V

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Říjen 17 13:19:57 CEST 2018

Jo tohle je docela důležitá poznámka. Je dobré na místa, kde se takové
budoucí rozbočení dá očekávat, dávat svorky s dírou navíc. Což je dobré
zohlednit již při nákupu svorek. Když se koupí celý pytlík, rozdíl v ceně
pro 3 a 4 dírky není velký. Samozřejmě je zbytečné to tak řešit všude, ale
když se v každé krabici nechá volná dírka na L, N a PE, tak to skoro nic
nestojí.

PH

-----Původní zpráva-----
From: M. Marusak
Mám akorát jednu poznámku.
Sem tam se mi v bytě nebo třeba i třeba na chalupě stalo, že bylo
potřeba z nějaké krabice udělat dodatečně další odbočku. U klasického
věnečku často zbyla volná svorka a nebo když bylo nejhůř, dal se dát i
druhý vodič pod jeden šroubek. Samozřejmě stejného jmenovitého průměru.
U waga a obdobných svorek obvykle každý používá svoru, která má akorát
tolik dírek, jako je momentálně počet spojených vodičů, čili tam není
žádná další "do rezervy".  No a rozpojit stávající svorku např 3x 2,5mm2
a dát tam 4x2,5 je docela velký opruz. Alespoň pro mne. Takže já osobně
jsem spíše pro věnečky (mluvím o rozvodech z Cu) a pokud už wago, tak
páčkové.