Pasivna teplotna regulacia Li clankov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Říjen 6 09:00:46 CEST 2018

Nahodou som narazil na clanok, ktory mi pripomenul
https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2018-October/511414.html .

V tomto clanku
https://techxplore.com/news/2018-10-lithium-ion-batteries-extremes.html
(je to sekundarny zdroj, primarny je plateny clanok
https://www.nature.com/articles/s41560-018-0243-8 ) sa pise o sposobe
chladenia Li clankov, kde sa miera odvodu tepla meni podla okolitej
teploty pomocou neelektrickej sustavy zalozenej na pamatovom kove, ktory
pri nizkych teplotach oddiali chladic a vytvori tepelne izolacnu vzduchovu
medzeru. Predpoklada sa taky odber z Li clankov, ktory (pri tej vzduchovej
medzere) zabezpecuje ich dostatocny ohrev pri nizkych okolitych teplotach
(-20st.C); bez tejto sustavy by vsak kvoli trvalo pripojenemu chladicu
kvoli prevadzke na vysokych okolitych teplotach (45st.C) bola pouzitelna
kapacita pri -20st.C tretinova.

Je to samozrejme vyskumna praca ktora vyzera byt pouzitelna len pre
obmedzene spektrum aplikacii, ale je to kazdopadne zaujimavy napad.

wek