LED pasky do osvetlovacich teles

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Říjen 3 15:52:18 CEST 2018

Taky bych to nekomplikoval. Zašel bych dokonce ještě dál. V kuchyni mám léta pásek z T-led a protože jsem zapínání nedal na dobré místo, většinou se nikdo neobtěžuje ho na noc vypnout, takže až na pár nocí v roce svítí 24h denně. A nedával jsem ho do žádné lišty, ani nezakrýval difuzorem. Má “jen” 5 W/m a díky tomu nepotřebuje dodatečnou chladící plochu a protože na něj není přímo vidět, nepotřebuje difuzor. Napájen je teda ve více bodech, protože má asi 4 m a zdroje se taky vystřídaly už dva.

Až jednou shledám, že svítí málo, sloupnu ho a nalepím nový, který bude svítit při stejném příkonu ještě víc než tenhle když byl novej.

Co se číňanů týče, tak mě se nelíbí, že neuvádějí žádná užitečná čísla, takže to radši koupím tady, ale předpokládám, že z Ali to bude i bez čísel +/- to samé, protože 10 let starý krámy jsou už dávno vyprodaný a LEDky v těch novejch určitě mají aspoň 100 lm/W, takže i s odporama jsme na 70-80.

Takže závěr k původnímu dotazu:
- Kašlat na výrobu svítidla, pokud je strop na lodi hladký, stačí nalepit pásek a hotovo.
- Ještě bych doporučil lepit dva vedle sebe, jeden s přirozeně sluneční barvou na běžné použití a druhý “teplý” na dobu před spaním.
- Určitě obyčejné 5 W/m, aby se nemuselo řešit chlazení. Navíc se tím snižuje pravděpodobnost problémů, protože v téhle kategorii se používají obyčejné malé LED, které jsou nejlevnější, takže nehrozí přetížení, jako když někdo stejné LED použije do 15 W/m, aby ušetřil.
- Pokud je regulace kvůli úspoře energie, nedělat PWM, ale prostě regulovatelný spínaný zdroj. Zda proudový, nebo třeba 9,5-12,5 V je v tomto případě asi jedno.

PH

From: Michal Grunt
No ja jsem tedy koupil (pro domaci pouziti) na ALI snad prvni pasek co jsem tehdy nasel (tepla barva, ani jsem neresil kolik LED/m) a svitim s tim nad kuchyňskou linkou několik hodin denne uz dele jak tri roky a žádný problem (lustr ani nezapinam). Mam toho přes 2m napajeneho z jedne strany. Mam to v AL profilu koupeného v CR. Žádný speciální zdroj jsem neporizoval mam tam 12V trafo z notebooku (již druhé, jedno uz odeslo). Zbytek z toho co mi zbyl mam v pracovně a ještě u známého také v kuchyni a nikde zatím nechcipla ani jedna LEDka. Ale to jsem Vam asi poradil :-). Ale třeba je to i proto, ze je to napajene z jedne strany a LED nejsou tolik namahane.

Když to chcípne, během vteřin odlepim pasek z profilu, vložím jiny, pripajim privod a hotovo. Ale to jsem ještě dělat nemusel.

Od: Roman Vostřel
Pokud se nebudou pásky ohýbat, tak raději hledejte Led lišty nebo moduly. Beru je od Tron.cz, Mají to vymyšlené dost univerzálně, i když vezmu moduly na 48V, tak stačí přeházet rezistory a jde i na 12V. Nalepit do hliníkového profilu  a stříknout lakem plastik 70.

Několikrát jsem zkusil Čínu a ledky odcházejí. Po čase začnou blikat. Tme je zas na pásky hodně drahé.

Od: Jiří Nesvacil

led pasky, zdroje, PWM treba tme.cz, listy treba ehlinik.cz . Je to o vykonu, stare LED pasky maji nizky vykon - lumen na wat. Je to stejne jako s led zarovky.