Cerpadlo v nadrzi benzinu

Tomáš Mádr ok2mtm na seznam.cz
Středa Říjen 3 13:02:02 CEST 2018

A co to zkusit mechanicky ale opačně? Tedy aby se alespoň trošku ošoupal
komutátor, je potřeba rotorem zatočit, a když to nejde za osku, tak co do
čerpadla pustit pod tlakem  třeba vodu? Aby ho trošku roztočila.

A potom zkoušet provoz na elektriku, až se začne točit.

Horší může být, jestli jsou uhlíky i přilepené v držáku, díky biosložkám v
palivu se stává, že se z něj něco hustého (sliz) odseparuje a zůstane tam
kde nemá. Něco podobného jsem řešil u impulzního čerpadla pro nezávislé
topení - pístek byl přilepenej "slizem", napoprvé pomohlo ho ohřát fénem
(bezpečnější než horkovzdušná pistole), napodruhé už rozborka, vyčištění,
naplnění acetonem a propojení vstupu  a výstupu hadičkou a čerpáním acetonu
dokola. Od té doby je klid.

Tomáš OK2MTM

---------- Původní e-mail ----------
Od: Zuffa Jan <ZuffaJ na cgc.sk>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 3. 10. 2018 12:37:47
Předmět: RE: Cerpadlo v nadrzi benzinu
"To uz bude robit buduci majitel.
Prvy krat odislo cerpadlo po rokoch prevadzky a dlhodobych odstavkach (cele
zimy)
Druhy krat odislo po pol roku. Treti krat po par mesiacoch.
V kazdom pripade sa z benzinu stala agresivna substancia ktora sposobuje
zoxidovanie
kontaktov. Mozno je to len vysoky obsah vody ktory sa za tie roky
naakumuloval, mozno
nejake zluceniny vzniktute z hrdze, pretoze tej bola plna nadrz.

j.