<html><body><p>A co to zkusit mechanicky ale opačně? Tedy aby se alespoň trošku ošoupal komutátor, je potřeba rotorem zatočit, a když to nejde za osku, tak co do čerpadla pustit pod tlakem  třeba vodu? Aby ho trošku roztočila.</p><p>A potom zkoušet provoz na elektriku, až se začne točit.</p><p>Horší může být, jestli jsou uhlíky i přilepené v držáku, díky biosložkám v palivu se stává, že se z něj něco hustého (sliz) odseparuje a zůstane tam kde nemá. Něco podobného jsem řešil u impulzního čerpadla pro nezávislé topení - pístek byl přilepenej "slizem", napoprvé pomohlo ho ohřát fénem (bezpečnější než horkovzdušná pistole), napodruhé už rozborka, vyčištění, naplnění acetonem a propojení vstupu  a výstupu hadičkou a čerpáním acetonu dokola. Od té doby je klid.</p><p>Tomáš OK2MTM<br></p><aside>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Zuffa Jan <ZuffaJ@cgc.sk><br>
Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>
Datum: 3. 10. 2018 12:37:47<br>
Předmět: RE: Cerpadlo v nadrzi benzinu
</aside><br><blockquote data-email="ZuffaJ@cgc.sk">To uz bude robit buduci majitel.
<br>Prvy krat odislo cerpadlo po rokoch prevadzky a dlhodobych odstavkach (cele zimy)
<br>Druhy krat odislo po pol roku. Treti krat po par mesiacoch. 
<br>V kazdom pripade sa z benzinu stala agresivna substancia ktora sposobuje zoxidovanie 
<br>kontaktov. Mozno je to len vysoky obsah vody ktory sa za tie roky naakumuloval, mozno
<br>nejake zluceniny vzniktute z hrdze, pretoze tej bola plna nadrz.
<br>
<br>j.
<br>
<br>-----Original Message-----
<br>From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadecka
<br>Sent: Wednesday, October 03, 2018 12:28 PM
<br>To: HW-news
<br>Subject: Re: Cerpadlo v nadrzi benzinu
<br>
<br>Tak nejlepší by asi bylo aspoň jednou za měsíc nebo ještě lépe za týden se s autem projet.
<br>
<br>P.K.
<br>
<br>st 3. 10. 2018 v 11:30 odesílatel Zuffa Jan <ZuffaJ@cgc.sk> napsal:
<br>>
<br>> Zdravim,
<br>>
<br>> Minuly rok som v aute Fix it again Tony vymenil cerpadlo Na aute sa 
<br>> nejazdi a benzin ma uz aj niekolko rokov. Na jar bolo cerpadlo opat v 
<br>> haji. Kupil som nove a snazil sa vysvetlit ze benzin treba minut a naliat novy.
<br>> Navrh nepresiel, a tak po 3 mesiacoch cerpadlo odislo opat. Tentokrat 
<br>> som benzin vycerpal a nadrz vycistil. A teraz v com je problem. V 
<br>> cerpadle zakazdym zoxidovali medene plosky po ktorych brusia uhlikove 
<br>> elektrody (inak zaujimave pretoze pokial viem tak elektrody iskria a benzin je v celom cerpadle) Cerpadlo je zalisovane a rozobrat sa neda. Tak isto sa neda pootocit rotor pretoze nic z neho netrci.
<br>> Nejdu ani vybrat uhliky lebo vsetko je lisovane. Otazka je, ako 
<br>> vycistit zaoxidovane plosky ked sa ku nim neda nijak dostat. Da sa 
<br>> cerpadlo ponorit do tekutiny ktora sa k ploskam dostane ale nesmie 
<br>> poskodit zvysok (plast, izolaciu vodicov atd...) Co by sa dalo pouzit na odstranenie zoxidovanej vrstvy aspon do tej miery ze vznikne kontakt ktory bude stacit na roztocenie rotora, nasledne si uhliky same vybrusia zvysok izolantu.
<br>>
<br>> j.
<br>> _______________________________________________
<br>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz 
<br>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
<br>_______________________________________________
<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br></blockquote></body></html>