vkladomaty - chybovost

Radek Koutský radek.koutsky na gmail.com
Pondělí Listopad 26 22:29:42 CET 2018

Zdravím,

Také přidám jednu zkušenost – kamarád kdysi, před cca 20ti lety, pracoval na benzínce dole v Praze v Nuslích. Vyprávěl mi o kolegovi, který úmyslně okrádal zákazníky tak, že platili za benzín „2x“ resp. jak píše pán níže: první transakce byla „jakoby“ falešná, tedy chybný PIN (leč byl správný) a druhá platba byla již v pořádku. Na tu první platbu měl přichystané nastříhané čárové kódy zboží, které si mezitím, než přišel zákazník k pokladně nacvakal v přibližné hodnotě tankovaného paliva. Dělal to vždy, když měl noční s tím mým kamarádem, protože v noci tam skoro nikdo nejezdil a měl tedy možnost si to nějak pohlídat a věnovat se tomu. Po pracovní době sebral věci, které měl zaplacené zákazníky a šel to prodat, byť ze ztrátou, ale prodal. Kamarád byl tehdá mladý ucho (čerstvě po škole a studoval VŠ dálkově, tak potřeboval každou kačku z brigády) a bál se ho bonznout - vydržel tam makat asi 2 měsíce a pak odešel a stejně se bál, že mu ten dotyčný pitomec někde namlátí; myslím, že věděl, že to dělá…ale nějak to tiše přecházeli oba.

Takže funguje to asi všude, kde jsou rychlé prsty a vychcaní lidé.

RK

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Monday, November 26, 2018 9:50 PM
To: HW-news
Subject: Re: vkladomaty - chybovost

Závěr z banky byl jednoznačný - dvě mnou potvrzené transakce ( 2x zadaný PIN )

Celé to proběhlo nejspíš následovně:

Dám pinglovi kartu, on jí strčí do terminálu, zadá transakci na 8000 kč. Já zadávám PIN, transakce proběhne, nic se netiskne ( to asi jde zařídit .. ).... po chvíli tam opět pingl namačká správnou částku  600kč  a podává mi to s tím, že PIN bylo špatně.

Znovu zadám správné PIN a probíhá ta správná transakce s vytištěním dokladu.

Ano, byl jsem možná trochu neopatrný, a do té doby jsem platil kartou ( i CCS) tak, že jsem tomu věnoval standardní pozornost.

Kdybych tenkrát platil hotově, tohle by se nestalo.