Re: Kroužky robotiky, náplň a vybavení

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 15 16:00:33 CET 2018

Funguje obojí. U nás máme kroužky Lega a já čas od času na elektronice, když
je o to zájem, dělám nějakou robotiku s věcmi vyrobenými z procesoru, serv,
plechu..

Ale na samotný kroužek robotiky je to Lego asi lepší. Mám totiž obavu, že na
hrátky s Arduinem budou chodit hlavně děti, které na to tak trochu nemají.
Podobně jsem to kdysi měl s kroužkem tvorby webu. Ty co jim to jde, se to
naučí samy a na kroužek se přihlásí hlavně ty, co se to samy nenaučí a moc
jim to nejde.

A na každý kroužek občas taky rodiče přihlásí děti, jen proto, že jiný se
časově nehodil...

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Zapadlo
když se ve vedlejším vlákně  rozebírá stavebnice, dovolím si dotaz z
podobného ranku.

Oslovila mě škola kam chodí nejmladší syn, jestli bych nechtěl vést
kroužek robotiky.  Škola by ho ráda, ale nemá představu pro jak staré
děti a co by vlastně mělo být náplní. To by milostivě nechali na mě.

Vedu kroužek elektroniky, ale tam mám pár maturantů, tak s nimi jedu
elektronickou teorii, výpočty, měření atd. Tohle by byl úplně jiný level.

Nejmladší syn má 11 a projevuje jakýs takýs zájem, takže  jedna z
variant je, že budu ten kroužek nastavovat pro cca 12 leté (od příštího
školního roku). Ale s čím začít?

Hojně používané je Lego Mindstorm, ale to mi přijde takové uzavřené,
silně proprietární bez možné improvizace. A hlavně velmi drahé (pro
kroužek to nevadí, dotace to zaplatí, ale děcka doma to mít nebudou což
považuju za velký kámen úrazu).

Druhá varianta je pár arduin, nějaké senzory a podvozky z Aliexpressu,
což se dá pořídit za pár korun,  i děcka si to mohou koupit domů
(případně to může být součástí ceny kroužku)

Někteří z Vás pokud vím kroužky vedou, jaké máte zkušenosti a co by
mohlo fungovat?

Díky za názory.

Petr