Kroužky robotiky, náplň a vybavení

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Listopad 15 15:43:11 CET 2018

Zdravím,

když se ve vedlejším vlákně  rozebírá stavebnice, dovolím si dotaz z
podobného ranku.

Oslovila mě škola kam chodí nejmladší syn, jestli bych nechtěl vést
kroužek robotiky.  Škola by ho ráda, ale nemá představu pro jak staré
děti a co by vlastně mělo být náplní. To by milostivě nechali na mě.

Vedu kroužek elektroniky, ale tam mám pár maturantů, tak s nimi jedu
elektronickou teorii, výpočty, měření atd. Tohle by byl úplně jiný level.

Nejmladší syn má 11 a projevuje jakýs takýs zájem, takže  jedna z
variant je, že budu ten kroužek nastavovat pro cca 12 leté (od příštího
školního roku). Ale s čím začít?

Hojně používané je Lego Mindstorm, ale to mi přijde takové uzavřené,
silně proprietární bez možné improvizace. A hlavně velmi drahé (pro
kroužek to nevadí, dotace to zaplatí, ale děcka doma to mít nebudou což
považuju za velký kámen úrazu).

Druhá varianta je pár arduin, nějaké senzory a podvozky z Aliexpressu,
což se dá pořídit za pár korun,  i děcka si to mohou koupit domů
(případně to může být součástí ceny kroužku)

Někteří z Vás pokud vím kroužky vedou, jaké máte zkušenosti a co by
mohlo fungovat?

Díky za názory.

Petr