Elektro stavebnica pre deti

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Listopad 18 14:38:05 CET 2018

Shrnutí za obě poloviny.

Dcera (7 let) chodí u nich ve škole na kroužek robo lego:
http://www.zsjandusu.net/aktuality/nejnovejsi/zajmovy-krouzek-lego-robotika/

mají nějaká udělátka která jim umožňují připojovat jakousi kostku
bezdrátově k tabletu (asi bluetooth) a k tomu připojují lego motorky a
barevná světýlka.
Kroužek je spíš o stavění než o nějaké mocné elektronice nebo
programování, co jsem tak pochopil, tak tablet používají jen pro řízení
rychlosti motoru a barvy světel. Dost jí to baví.

Co se týká stavebnic, tak bych se podíval na micro:bit.
https://microbit.org/
To je výuková platforma a přináší to s sebou dost připravených úloh pro
děti. Dá se to programovat, nebo jen konfigurovat v javascrit blocks.

Já jsem onehdá dělal zásuvky a zástrčky a dost se mi osvědčila tahle
metoda: koupil jsem si stohovatelné 2mm banánky:
https://www.aliexpress.com/item/100-pcs-2mm-Gold-Plated-Banana-Plug-connector-5-Color/1903757659.html
plasty jsem zahodil a pájel jsem trubičky do plašňáku do 2mm dírky.
Prostě se banánek prostrčil skrz dírku až narazil na osazení a shora
zapájelo. Když se to dělalo trochu rovně, tak to slušně pasovalo do sebe.
Pokud by si člověk udělal nějaký vhodný model, tak se dá udělat obdoba
tohoto:
https://www.hamshop.cz/pro-deti-c33/elektrotechnicka-stavebnice-electra-i-i295/

Tady jsou nějaké fotky, ale hračka je na nich v krabici:
http://diskuze.modely.biz/download/file.php?id=27084
http://diskuze.modely.biz/download/file.php?id=27083
http://diskuze.modely.biz/download/file.php?id=27082

Jindra