RE: Kroužky robotiky, náplň a vybavení

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Čtvrtek Listopad 15 16:15:11 CET 2018

Bohužel spíše doporučím to Lego.
Potřebujete něco co funguje bez velkého drbání jinak Vám to ty děti nebudou brát.
Moje zkušenost je asi taková - pro starší / více zažrané poměr hraní (zábavy) a dělání něčeho složitějšího (učení) je cca 50/50
Pro mladší spíše tak 70/30.
Většinou to dopadlo tak, že dva tři to opravdu zajímalo a využili čas pro zábavu na nějakou komplexnejší tvorbu.
A jěště jednu věc jsem se naučil. Jsem mizernej učitel :)
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: Thursday, November 15, 2018 3:43 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Kroužky robotiky, náplň a vybavení

Zdravím,

když se ve vedlejším vlákně  rozebírá stavebnice, dovolím si dotaz z podobného ranku.

Oslovila mě škola kam chodí nejmladší syn, jestli bych nechtěl vést kroužek robotiky.  Škola by ho ráda, ale nemá představu pro jak staré děti a co by vlastně mělo být náplní. To by milostivě nechali na mě.

Vedu kroužek elektroniky, ale tam mám pár maturantů, tak s nimi jedu elektronickou teorii, výpočty, měření atd. Tohle by byl úplně jiný level.

Nejmladší syn má 11 a projevuje jakýs takýs zájem, takže  jedna z variant je, že budu ten kroužek nastavovat pro cca 12 leté (od příštího školního roku). Ale s čím začít?

Hojně používané je Lego Mindstorm, ale to mi přijde takové uzavřené, silně proprietární bez možné improvizace. A hlavně velmi drahé (pro kroužek to nevadí, dotace to zaplatí, ale děcka doma to mít nebudou což považuju za velký kámen úrazu).

Druhá varianta je pár arduin, nějaké senzory a podvozky z Aliexpressu, což se dá pořídit za pár korun,  i děcka si to mohou koupit domů (případně to může být součástí ceny kroužku)

Někteří z Vás pokud vím kroužky vedou, jaké máte zkušenosti a co by mohlo fungovat?

Díky za názory.

Petr