Re: Čip tiskárny

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Listopad 12 10:30:41 CET 2018

Tak já nevím - mám určitě dobře i blbě uskladněné tisky inkousty Canon
na papíry Canon (ta předchozí tiskárna byla také ip4200) a obávám se, že
největší rozdíl je spíš mezi "osluněnými" a zastíněnými, dodavatel
inkoustu v tom už takovou roli nehraje, nebo jsem si toho aspoň nevšimnul.

Fakt je, že většinu fotek vytisknu na nějakou akci, chvíli ji nechám
někde "obdivovat" a pak založím do útrob postele, a vrátím se k nim, až
když je potřeba udělat v úložném prostoru místo na další fotky :) Když
mám nepodařný tisk odložený na parapetu okna (jo, jsem dost bordelář a
občas to nejen odkládám, kam se dá, ale hlavně to pak zapomenu
zlikvidovat), tak vyšisuje vcelku rychle i ten originál.

Ale na druhou stranu - pokud chci dlouhodobě výstavní fotku, tak ji
dělám archivní technologií, tj. buď ve slušném labu fotocestou, nebo u
kolegy na pigmentovém Epsonu, ty rozpouštědlové inkousty nejsou stabilní
už z principu, takže to beru jen jako pracovní tisky a tu trvanlivost
nějak neřeším. Prostě zlatej baryt - teda když je opravdu dobře
ustálenej a vypranej, jinak zflekatí ještě rychleji, než ta inkoustovka :)

Pavel Kutina