Re: Čip tiskárny

Doležal Dušan duffa na email.cz
Pondělí Listopad 12 09:18:58 CET 2018

Já mám už pár let iP3600 (před tím podobně dlouho iP4200), tisknu na ní
jen fotky a běžně ji zapnu jen jenou za půl roku, a nikdy jsem neměl
problém se zasycháním, dokonce jsem snad nikdy nemusel zapnout nějaké
čištění. Ona když se zapne po delší době, tak se čistí automaticky, trvá
to celkem dlouho (a nejspíš při tom vyplácá plno inkoustu). Každopádně
ale používám jen originální inkousty.

Docela by mně ale zajímaly ty neoriginální inky, vydrží ty výtisky na
světle? Já jsem kdysi samozřejmě s neorigo inky taky experimentoval
(moje tiskárna používá stejné cartridge, jen je tam starší generace
čipů), problém s barvama jsme vyřešil tím, že si tiskárnu sám kalibruju,
ale nikdy jsem nenašel žádné neoriginální inkousty (a to jsem jich
vyzkoušel několik od různých firem), který by velmi rychle nevybledly na
světle. Vždycky jsem si vytisknul fotku, půku zakryl, nechal ji na
světle, a po nějaké době to zkontroloval. Všechny neoriginální inkousty
byly třeba už po měsíci vybledlé, u originálních inkoustů nebyla vidět
žádná změna. Pár fotek mám vystavených už několik let a okometricky
vypadají pořád stejně...

Dušan Doležal