dve rychlosti DC motorov

Jaro Rybárik rybarik na xtech.sk
Středa Listopad 7 08:49:11 CET 2018


Ano, to by islo na ten PWM fault vstup. Musim pozriet do datasheetu 
procesora, ci ho ma. Poistky som pri poslednom nakupe v TME zobral az do 
35A, takze chalanom vysvetlim aby sa nepriputali a utekali pri prvom 
naznaku smradu a tepla spod sedadiel :)

Jaro


On 11/7/18 8:42 AM, Zuffa Jan wrote:
>
> No do zapojenia je potrebne dat nadprudovu ochranu
>
> je to jeden snimaci odpor a komparator ktory da signal uP
>
> aby dany cyklus ukoncil pri prekroceni nastaveneho prudu
>
> Alebo skusit silnejsiu poistku + poistenie nehnutelnosti :)
>
> j.
>
> *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of *Jaro 
> Rybárik
> *Sent:* Wednesday, November 07, 2018 8:33 AM
> *To:* HW-news
> *Subject:* Re: dve rychlosti DC motorov
>
> Tak isto, kopia do konfery :)
>
> No ja som si prave myslel, ze rele ako mechanicky prvok dam iba jedno 
> a spinacie tranzistory s budicom radsej dva :) Je to uz asi tretia 
> generacia vykonovej casti, takze este stvrtu som ochotny urobit, 
> skusim teda takuto verziu. Ale obavam sa, ze ak je to nabehovy prud, 
> co mi robi starosti, tak to nic nevyriesi...
>
> Dakujem, Jaro
>
> On 11/7/18 8:14 AM, Krucinsky, Ladislav wrote:
>
>     Jenom doplním, že běžné autorelé je za pár korun, má jmenovitý
>     proud 40A a v této aplikaci vám vydrží v pohodě.
>
>     Zdravím
>
>     Ladislav Kručinský
>
>     *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of
>     *Krucinsky, Ladislav
>     *Sent:* Wednesday, November 07, 2018 8:12 AM
>     *To:* HW-news
>     *Subject:* RE: dve rychlosti DC motorov
>
>     Přepínání směru bych řešil dvěma relé a rychlost pouze jedním
>     kanálem PWM. Pak nedojde k problémům které popisuje pan Burian.
>
>     Zdravím
>
>     Ladislav Kručinský
>
>     *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of
>     *František Burian
>     *Sent:* Wednesday, November 07, 2018 6:53 AM
>     *To:* HW-news
>     *Subject:* Re: dve rychlosti DC motorov
>
>     Dobrý den,
>
>     Ze schematu je patrné, že při jízdě vpřed (plné pwm) a přepnutí
>     směru vám prohoří můstek přes relé do napájení.
>
>     Relé je součástka která je oproti tranzistoru velmi pomalá, trvá
>     jí i desítky ms než kontakty přepne, a v okamžiku, kdy je na cívce
>     už jiné napětí, je dle schematu přeplé pwm na druhý tranzistor,
>     ale kontakt toho relé se ještě nezačal pohybovat ....
>
>     pokud to máte ma procesoru a měříte stav vpřed/vzad, tak byste měl
>     při každé hraně vpřed/vzad vypnout na pár desítek ms generování
>     PWM. Pak vám nebudou hořet 25A pojistky.
>
>     S pozdravem,
>
>     František Burian
>     ---------- Původní e-mail ----------
>     Od: Jaro Rybárik <rybarik na xtech.sk> <mailto:rybarik na xtech.sk>
>     Komu: hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>     Datum: 6. 11. 2018 21:14:43
>     Předmět: Re: dve rychlosti DC motorov
>
>     Tak nasiel som schemu, je v prilohe (15kB tak snad nikoho
>     nepohorsi). Na
>     ovladacom konektore je signal PWM a prepinanie smeru tocenia
>     (spiatocka). Podla spiatocky sa prepne relatko a tiez jeden z dvoch
>     kanalov budicov tranzistorov. Takze na jednom kabli motora je
>     stale +12V
>     a na druhom je PWM na zemi. Ono problem viacmenej urcite bude v tom
>     "startovacom" prude, hlavne preto, ze tam povodne bola jedna 7Ah
>     gelova
>     bateria a teraz tam je 44Ah akumulator z auta, takze trocha tvrdsi
>     zdroj
>     :) Ale ak uprava bude zlozitejsia ako jedna cievka do napajania,
>     tak im
>     to proste necham s rele ktore je ovladane plynovym pedalom a pojdu
>     stale
>     naplno :)
>
>     Jaro
>
>
>
>     On 11/6/18 4:11 PM, Zuffa Jan wrote:
>     > Ake je zapojenie?
>     > Moze tam dochadzat k dead time ked su kratko otvorene obidva
>     tranzistory vo vetve
>     > alebo tam chyba nadprudova ochrana (elektronicka) ktora
>     eliminuje spicky v najvyssej zatazi
>     > ked sa motor rozbieha a motory si naraz cucnu aj 100vku a este
>     ma napada
>     > spatne otvaranie tranzistorov slupkami z indukcnosti motorov
>     > Nie som odbornik na PWM u velkych vykonov takze su to len take
>     moje typy.
>     >
>     > j
>     >
>     >
>     > -----Original Message-----
>     > From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of
>     Jaro Rybárik
>     > Sent: Tuesday, November 06, 2018 4:05 PM
>     > To: hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>     > Subject: Re: dve rychlosti DC motorov
>     >
>     > Ano, taka bola uplne povodna myslienka + nudzove STOP tlacidlo
>     na dialkovom ovladani. Len mi to kazdu chvilu prepaluje tu 25A
>     poistku, ked je to PWM aktivne a osciloskop sa mi nechcelo zatial
>     tahat von k auticku. Ale asi uz dotiahnem auto k osciloskopu,
>     chalani rastu a toto je mozno posledna sezona aby to auto este
>     vyuzili aj so salt-pakou :)
>     >
>     > Jaro
>     >
>     >
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>     Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>     _______________________________________________
>
>     HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz  <http://www.HW.cz>
>
>     Hw-list na list.hw.cz  <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20181107/35193105/attachment-0001.html>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: smime.p7s
Type: application/pkcs7-signature
Size: 3597 bytes
Desc: S/MIME Cryptographic Signature
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20181107/35193105/attachment-0001.bin>


Další informace o konferenci Hw-list