dve rychlosti DC motorov
Jaro Rybárik
rybarik na xtech.sk
Středa Listopad 7 08:33:00 CET 2018
Samozrejme som zas odklikol odpovedat adresatovi, takze pre uplnost este
do konfery:
Ked som sem prikladal tu schemu, tiez ma to napadlo, ale potom som si
uvedomil, ze ta spiatocka ide 1:1 z tlacitka radiacej paky (ide cez
procesor, ale on iba kopiruje stav z tej paky a jej polohy "R"). Takze
medzi zmenou smeru jazdy a zaciatkom PWM je urcite niekedy aj niekolko
sekund. Ale dakujem za postreh, vo firmware to pre istotu osetrim, keby
chceli chalani saltovat pri rozbehnutom aute :)
Jaro
On 11/7/18 6:52 AM, František Burian wrote:
> Dobrý den,
>
> Ze schematu je patrné, že při jízdě vpřed (plné pwm) a přepnutí směru
> vám prohoří můstek přes relé do napájení.
>
> Relé je součástka která je oproti tranzistoru velmi pomalá, trvá jí i
> desítky ms než kontakty přepne, a v okamžiku, kdy je na cívce už jiné
> napětí, je dle schematu přeplé pwm na druhý tranzistor, ale kontakt
> toho relé se ještě nezačal pohybovat ....
>
> pokud to máte ma procesoru a měříte stav vpřed/vzad, tak byste měl při
> každé hraně vpřed/vzad vypnout na pár desítek ms generování PWM. Pak
> vám nebudou hořet 25A pojistky.
>
> S pozdravem,
>
> František Burian
> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: Jaro Rybárik <rybarik na xtech.sk>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 6. 11. 2018 21:14:43
> Předmět: Re: dve rychlosti DC motorov
>
>
> Tak nasiel som schemu, je v prilohe (15kB tak snad nikoho
> nepohorsi). Na
> ovladacom konektore je signal PWM a prepinanie smeru tocenia
> (spiatocka). Podla spiatocky sa prepne relatko a tiez jeden z dvoch
> kanalov budicov tranzistorov. Takze na jednom kabli motora je
> stale +12V
> a na druhom je PWM na zemi. Ono problem viacmenej urcite bude v tom
> "startovacom" prude, hlavne preto, ze tam povodne bola jedna 7Ah
> gelova
> bateria a teraz tam je 44Ah akumulator z auta, takze trocha tvrdsi
> zdroj
> :) Ale ak uprava bude zlozitejsia ako jedna cievka do napajania,
> tak im
> to proste necham s rele ktore je ovladane plynovym pedalom a pojdu
> stale
> naplno :)
>
> Jaro
>
>
>
> On 11/6/18 4:11 PM, Zuffa Jan wrote:
> > Ake je zapojenie?
> > Moze tam dochadzat k dead time ked su kratko otvorene obidva
> tranzistory vo vetve
> > alebo tam chyba nadprudova ochrana (elektronicka) ktora
> eliminuje spicky v najvyssej zatazi
> > ked sa motor rozbieha a motory si naraz cucnu aj 100vku a este
> ma napada
> > spatne otvaranie tranzistorov slupkami z indukcnosti motorov
> > Nie som odbornik na PWM u velkych vykonov takze su to len take
> moje typy.
> >
> > j
> >
> >
> > -----Original Message-----
> > From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of
> Jaro Rybárik
> > Sent: Tuesday, November 06, 2018 4:05 PM
> > To: hw-list na list.hw.cz
> > Subject: Re: dve rychlosti DC motorov
> >
> > Ano, taka bola uplne povodna myslienka + nudzove STOP tlacidlo
> na dialkovom ovladani. Len mi to kazdu chvilu prepaluje tu 25A
> poistku, ked je to PWM aktivne a osciloskop sa mi nechcelo zatial
> tahat von k auticku. Ale asi uz dotiahnem auto k osciloskopu,
> chalani rastu a toto je mozno posledna sezona aby to auto este
> vyuzili aj so salt-pakou :)
> >
> > Jaro
> >
> >
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20181107/0182ac52/attachment-0001.html>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: smime.p7s
Type: application/pkcs7-signature
Size: 3597 bytes
Desc: S/MIME Cryptographic Signature
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20181107/0182ac52/attachment-0001.bin>
Další informace o konferenci Hw-list