<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <p>Samozrejme som zas odklikol odpovedat adresatovi, takze pre
      uplnost este do konfery:<br>
    </p>
    <p>Ked som sem prikladal tu schemu, tiez ma to napadlo, ale potom
      som si uvedomil, ze ta spiatocka ide 1:1 z tlacitka radiacej paky
      (ide cez procesor, ale on iba kopiruje stav z tej paky a jej
      polohy "R"). Takze medzi zmenou smeru jazdy a zaciatkom PWM je
      urcite niekedy aj niekolko sekund. Ale dakujem za postreh, vo
      firmware to pre istotu osetrim, keby chceli chalani saltovat pri
      rozbehnutom aute :)</p>
    <p>Jaro</p>
    <p><br>
    </p>
    <div class="moz-cite-prefix">On 11/7/18 6:52 AM, František Burian
      wrote:<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:9Oa.38B2.6LQSYvVygJH.1RudsV@seznam.cz">
      <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
      Dobrý den,<br>
      <br>
      Ze schematu je patrné, že při jízdě vpřed (plné pwm) a přepnutí
      směru vám prohoří můstek přes relé do napájení. <br>
      <br>
      Relé je součástka která je oproti tranzistoru velmi pomalá, trvá
      jí i desítky ms než kontakty přepne, a v okamžiku, kdy je na cívce
      už jiné napětí, je dle schematu přeplé pwm na druhý tranzistor,
      ale kontakt toho relé se ještě nezačal pohybovat .... <br>
      <br>
      pokud to máte ma procesoru a měříte stav vpřed/vzad, tak byste měl
      při každé hraně vpřed/vzad vypnout na pár desítek ms generování
      PWM. Pak vám nebudou hořet 25A pojistky.<br>
      <br>
      S pozdravem,<br>
      <br>
      František Burian<br>
      <aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
        Od: Jaro Rybárik <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
          href="mailto:rybarik@xtech.sk" moz-do-not-send="true"><rybarik@xtech.sk></a><br>
        Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated"
          href="mailto:hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a><br>
        Datum: 6. 11. 2018 21:14:43<br>
        Předmět: Re: dve rychlosti DC motorov </aside>
      <br>
      <blockquote data-email="rybarik@xtech.sk">Tak nasiel som schemu,
        je v prilohe (15kB tak snad nikoho nepohorsi). Na <br>
        ovladacom konektore je signal PWM a prepinanie smeru tocenia <br>
        (spiatocka). Podla spiatocky sa prepne relatko a tiez jeden z
        dvoch <br>
        kanalov budicov tranzistorov. Takze na jednom kabli motora je
        stale +12V <br>
        a na druhom je PWM na zemi. Ono problem viacmenej urcite bude v
        tom <br>
        "startovacom" prude, hlavne preto, ze tam povodne bola jedna 7Ah
        gelova <br>
        bateria a teraz tam je 44Ah akumulator z auta, takze trocha
        tvrdsi zdroj <br>
        :) Ale ak uprava bude zlozitejsia ako jedna cievka do napajania,
        tak im <br>
        to proste necham s rele ktore je ovladane plynovym pedalom a
        pojdu stale <br>
        naplno :) <br>
        <br>
        Jaro <br>
        <br>
        <br>
        <br>
        On 11/6/18 4:11 PM, Zuffa Jan wrote: <br>
        > Ake je zapojenie? <br>
        > Moze tam dochadzat k dead time ked su kratko otvorene
        obidva tranzistory vo vetve <br>
        > alebo tam chyba nadprudova ochrana (elektronicka) ktora
        eliminuje spicky v najvyssej zatazi <br>
        > ked sa motor rozbieha a motory si naraz cucnu aj 100vku a
        este ma napada <br>
        > spatne otvaranie tranzistorov slupkami z indukcnosti
        motorov <br>
        > Nie som odbornik na PWM u velkych vykonov takze su to len
        take moje typy. <br>
        > <br>
        > j <br>
        > <br>
        > <br>
        > -----Original Message----- <br>
        > From: Hw-list [<a class="moz-txt-link-freetext"
          href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
          moz-do-not-send="true">mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz</a>]
        On Behalf Of Jaro Rybárik <br>
        > Sent: Tuesday, November 06, 2018 4:05 PM <br>
        > To: <a class="moz-txt-link-abbreviated"
          href="mailto:hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a>
        <br>
        > Subject: Re: dve rychlosti DC motorov <br>
        > <br>
        > Ano, taka bola uplne povodna myslienka + nudzove STOP
        tlacidlo na dialkovom ovladani. Len mi to kazdu chvilu prepaluje
        tu 25A poistku, ked je to PWM aktivne a osciloskop sa mi
        nechcelo zatial tahat von k auticku. Ale asi uz dotiahnem auto k
        osciloskopu, chalani rastu a toto je mozno posledna sezona aby
        to auto este vyuzili aj so salt-pakou :) <br>
        > <br>
        > Jaro <br>
        > <br>
        > <br>
        _______________________________________________<br>
        HW-list mailing list - sponsored by <a
          class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
          moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
        <a class="moz-txt-link-abbreviated"
          href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
        <a class="moz-txt-link-freetext"
          href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
          moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
      </blockquote>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
  </body>
</html>