<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<p>Samozrejme som zas odklikol odpovedat adresatovi, takze pre
uplnost este do konfery:<br>
</p>
<p>Ked som sem prikladal tu schemu, tiez ma to napadlo, ale potom
som si uvedomil, ze ta spiatocka ide 1:1 z tlacitka radiacej paky
(ide cez procesor, ale on iba kopiruje stav z tej paky a jej
polohy "R"). Takze medzi zmenou smeru jazdy a zaciatkom PWM je
urcite niekedy aj niekolko sekund. Ale dakujem za postreh, vo
firmware to pre istotu osetrim, keby chceli chalani saltovat pri
rozbehnutom aute :)</p>
<p>Jaro</p>
<p><br>
</p>
<div class="moz-cite-prefix">On 11/7/18 6:52 AM, František Burian
wrote:<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:9Oa.38B2.6LQSYvVygJH.1RudsV@seznam.cz">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
Dobrý den,<br>
<br>
Ze schematu je patrné, že při jízdě vpřed (plné pwm) a přepnutí
směru vám prohoří můstek přes relé do napájení. <br>
<br>
Relé je součástka která je oproti tranzistoru velmi pomalá, trvá
jí i desítky ms než kontakty přepne, a v okamžiku, kdy je na cívce
už jiné napětí, je dle schematu přeplé pwm na druhý tranzistor,
ale kontakt toho relé se ještě nezačal pohybovat .... <br>
<br>
pokud to máte ma procesoru a měříte stav vpřed/vzad, tak byste měl
při každé hraně vpřed/vzad vypnout na pár desítek ms generování
PWM. Pak vám nebudou hořet 25A pojistky.<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<br>
František Burian<br>
<aside> ---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jaro Rybárik <a class="moz-txt-link-rfc2396E"
href="mailto:rybarik@xtech.sk" moz-do-not-send="true"><rybarik@xtech.sk></a><br>
Komu: <a class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a><br>
Datum: 6. 11. 2018 21:14:43<br>
Předmět: Re: dve rychlosti DC motorov </aside>
<br>
<blockquote data-email="rybarik@xtech.sk">Tak nasiel som schemu,
je v prilohe (15kB tak snad nikoho nepohorsi). Na <br>
ovladacom konektore je signal PWM a prepinanie smeru tocenia <br>
(spiatocka). Podla spiatocky sa prepne relatko a tiez jeden z
dvoch <br>
kanalov budicov tranzistorov. Takze na jednom kabli motora je
stale +12V <br>
a na druhom je PWM na zemi. Ono problem viacmenej urcite bude v
tom <br>
"startovacom" prude, hlavne preto, ze tam povodne bola jedna 7Ah
gelova <br>
bateria a teraz tam je 44Ah akumulator z auta, takze trocha
tvrdsi zdroj <br>
:) Ale ak uprava bude zlozitejsia ako jedna cievka do napajania,
tak im <br>
to proste necham s rele ktore je ovladane plynovym pedalom a
pojdu stale <br>
naplno :) <br>
<br>
Jaro <br>
<br>
<br>
<br>
On 11/6/18 4:11 PM, Zuffa Jan wrote: <br>
> Ake je zapojenie? <br>
> Moze tam dochadzat k dead time ked su kratko otvorene
obidva tranzistory vo vetve <br>
> alebo tam chyba nadprudova ochrana (elektronicka) ktora
eliminuje spicky v najvyssej zatazi <br>
> ked sa motor rozbieha a motory si naraz cucnu aj 100vku a
este ma napada <br>
> spatne otvaranie tranzistorov slupkami z indukcnosti
motorov <br>
> Nie som odbornik na PWM u velkych vykonov takze su to len
take moje typy. <br>
> <br>
> j <br>
> <br>
> <br>
> -----Original Message----- <br>
> From: Hw-list [<a class="moz-txt-link-freetext"
href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
moz-do-not-send="true">mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz</a>]
On Behalf Of Jaro Rybárik <br>
> Sent: Tuesday, November 06, 2018 4:05 PM <br>
> To: <a class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">hw-list@list.hw.cz</a>
<br>
> Subject: Re: dve rychlosti DC motorov <br>
> <br>
> Ano, taka bola uplne povodna myslienka + nudzove STOP
tlacidlo na dialkovom ovladani. Len mi to kazdu chvilu prepaluje
tu 25A poistku, ked je to PWM aktivne a osciloskop sa mi
nechcelo zatial tahat von k auticku. Ale asi uz dotiahnem auto k
osciloskopu, chalani rastu a toto je mozno posledna sezona aby
to auto este vyuzili aj so salt-pakou :) <br>
> <br>
> Jaro <br>
> <br>
> <br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a
class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz"
moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a class="moz-txt-link-freetext"
href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz" moz-do-not-send="true">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" moz-do-not-send="true">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" moz-do-not-send="true">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>