dve rychlosti DC motorov

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Listopad 7 08:27:23 CET 2018

Hoci je jasne, ze zapojenie nie je navrhnute dobre,
nemyslim si ze poistka prehori za par ms.
Ale mozno je chyba v fw a obcas to rele podrzi lebo program
sa mozno zasekne, nasledne dojde k resetu uP ale poistka je uz v haji
Zapojenie by malo byt elektricky navrhnute tak aby priprada chyba
vo vykonavani programu nesposobila otovorenie nespravneho tranzistora
napr. pomocou par hradiel navyse.

j.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of František Burian
Sent: Wednesday, November 07, 2018 6:53 AM
To: HW-news
Subject: Re: dve rychlosti DC motorov

Dobrý den,

Ze schematu je patrné, že při jízdě vpřed (plné pwm) a přepnutí směru vám prohoří můstek přes relé do napájení.

Relé je součástka která je oproti tranzistoru velmi pomalá, trvá jí i desítky ms než kontakty přepne, a v okamžiku, kdy je na cívce už jiné napětí, je dle schematu přeplé pwm na druhý tranzistor, ale kontakt toho relé se ještě nezačal pohybovat ....

pokud to máte ma procesoru a měříte stav vpřed/vzad, tak byste měl při každé hraně vpřed/vzad vypnout na pár desítek ms generování PWM. Pak vám nebudou hořet 25A pojistky.

S pozdravem,

František Burian
---------- Původní e-mail ----------