<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="Generator" content="Microsoft Word 14 (filtered medium)">
<style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Tahoma;
        panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0in;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:12.0pt;
        font-family:"Times New Roman","serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
p.MsoAcetate, li.MsoAcetate, div.MsoAcetate
        {mso-style-priority:99;
        mso-style-link:"Balloon Text Char";
        margin:0in;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:8.0pt;
        font-family:"Tahoma","sans-serif";}
span.EmailStyle17
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Calibri","sans-serif";
        color:#1F497D;}
span.BalloonTextChar
        {mso-style-name:"Balloon Text Char";
        mso-style-priority:99;
        mso-style-link:"Balloon Text";
        font-family:"Tahoma","sans-serif";}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-size:10.0pt;}
@page WordSection1
        {size:8.5in 11.0in;
        margin:1.0in 1.0in 1.0in 1.0in;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]-->
</head>
<body lang="EN-US" link="blue" vlink="purple">
<div class="WordSection1">
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">Hoci je jasne, ze zapojenie nie je navrhnute dobre,<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">nemyslim si ze poistka prehori za par ms.
<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">Ale mozno je chyba v fw a obcas to rele podrzi lebo program
<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">sa mozno zasekne, nasledne dojde k resetu uP ale poistka je uz v haji<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">Zapojenie by malo byt elektricky navrhnute tak aby priprada chyba<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">vo vykonavani programu nesposobila otovorenie nespravneho tranzistora<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">napr. pomocou par hradiel navyse.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D"><o:p> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D">j.<o:p></o:p></span></p>
<p class="MsoNormal"><span style="font-size:11.0pt;font-family:"Calibri","sans-serif";color:#1F497D"><o:p> </o:p></span></p>
<div>
<div style="border:none;border-top:solid #B5C4DF 1.0pt;padding:3.0pt 0in 0in 0in">
<p class="MsoNormal"><b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif"">From:</span></b><span style="font-size:10.0pt;font-family:"Tahoma","sans-serif""> Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
<b>On Behalf Of </b>František Burian<br>
<b>Sent:</b> Wednesday, November 07, 2018 6:53 AM<br>
<b>To:</b> HW-news<br>
<b>Subject:</b> Re: dve rychlosti DC motorov<o:p></o:p></span></p>
</div>
</div>
<p class="MsoNormal"><o:p> </o:p></p>
<p class="MsoNormal">Dobrý den,<br>
<br>
Ze schematu je patrné, že při jízdě vpřed (plné pwm) a přepnutí směru vám prohoří můstek přes relé do napájení.
<br>
<br>
Relé je součástka která je oproti tranzistoru velmi pomalá, trvá jí i desítky ms než kontakty přepne, a v okamžiku, kdy je na cívce už jiné napětí, je dle schematu přeplé pwm na druhý tranzistor, ale kontakt toho relé se ještě nezačal pohybovat ....
<br>
<br>
pokud to máte ma procesoru a měříte stav vpřed/vzad, tak byste měl při každé hraně vpřed/vzad vypnout na pár desítek ms generování PWM. Pak vám nebudou hořet 25A pojistky.<br>
<br>
S pozdravem,<br>
<br>
František Burian<br>
---------- Původní e-mail ----------<br>
Od: Jaro Rybárik <<a href="mailto:rybarik@xtech.sk">rybarik@xtech.sk</a>><br>
Komu: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a><br>
Datum: 6. 11. 2018 21:14:43<br>
Předmět: Re: dve rychlosti DC motorov <br>
<br>
<o:p></o:p></p>
<p class="MsoNormal">Tak nasiel som schemu, je v prilohe (15kB tak snad nikoho nepohorsi). Na
<br>
ovladacom konektore je signal PWM a prepinanie smeru tocenia <br>
(spiatocka). Podla spiatocky sa prepne relatko a tiez jeden z dvoch <br>
kanalov budicov tranzistorov. Takze na jednom kabli motora je stale +12V <br>
a na druhom je PWM na zemi. Ono problem viacmenej urcite bude v tom <br>
"startovacom" prude, hlavne preto, ze tam povodne bola jedna 7Ah gelova <br>
bateria a teraz tam je 44Ah akumulator z auta, takze trocha tvrdsi zdroj <br>
:) Ale ak uprava bude zlozitejsia ako jedna cievka do napajania, tak im <br>
to proste necham s rele ktore je ovladane plynovym pedalom a pojdu stale <br>
naplno :) <br>
<br>
Jaro <br>
<br>
<br>
<br>
On 11/6/18 4:11 PM, Zuffa Jan wrote: <br>
> Ake je zapojenie? <br>
> Moze tam dochadzat k dead time ked su kratko otvorene obidva tranzistory vo vetve
<br>
> alebo tam chyba nadprudova ochrana (elektronicka) ktora eliminuje spicky v najvyssej zatazi
<br>
> ked sa motor rozbieha a motory si naraz cucnu aj 100vku a este ma napada <br>
> spatne otvaranie tranzistorov slupkami z indukcnosti motorov <br>
> Nie som odbornik na PWM u velkych vykonov takze su to len take moje typy. <br>
> <br>
> j <br>
> <br>
> <br>
> -----Original Message----- <br>
> From: Hw-list [<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz">mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] On Behalf Of Jaro Rybárik
<br>
> Sent: Tuesday, November 06, 2018 4:05 PM <br>
> To: <a href="mailto:hw-list@list.hw.cz">hw-list@list.hw.cz</a> <br>
> Subject: Re: dve rychlosti DC motorov <br>
> <br>
> Ano, taka bola uplne povodna myslienka + nudzove STOP tlacidlo na dialkovom ovladani. Len mi to kazdu chvilu prepaluje tu 25A poistku, ked je to PWM aktivne a osciloskop sa mi nechcelo zatial tahat von k auticku. Ale asi uz dotiahnem auto k osciloskopu, chalani
 rastu a toto je mozno posledna sezona aby to auto este vyuzili aj so salt-pakou :)
<br>
> <br>
> Jaro <br>
> <br>
> <br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><o:p></o:p></p>
</div>
</body>
</html>