Re: 3D tiskárna - snadno a rychle

tomas mainzer t.mainzer na gmail.com
Úterý Listopad 6 22:49:44 CET 2018

DD,
musim priznat ze po koupi 3d tiskarny mi par veci prevapilo (treba nutnost
si prelozit program pro tiskarnu pro zmenu nekterych konstant)
V kazdem pripade lze na internetu nalezt reseni na temer jakykoliv problem
(videa ze skladani, programy, nastaveni, kalibrace atp)
Po kalibraci a hlavne mechanickem odladeni pojezdu (mam delta tiskarnu kde
je to asi mirne narocnejsi) to tiskne relativne dobre.
Co jsem jeste neuchodil je druha tryska (dual extruder), ma tencence
prekazet te prvni.
Jakozto programator je mym oblibenym "modelovacim" nastrojem openscad.
Jelikoz i me prvni vytisky byli na prani manzelky vykrajovatka, takze si
dovolim dat navod co jsem si k tomu sepsal.
T.M.

Vykrajovatka, 3D tisk - navod (Inkscape+openscad):
  do inkscape instalovat extension gcodeplot-master (svg2cookiecutter,
cookiecutter)
  (nakopirovat do  programfiles/inkscape/share/extenstion - soubory *.inx
and *.py a pripadne adresare)

Load/draw any file into Inkscape (=cutter shape). Then:

    Select all. (Ctrl-A)
    Path | Object to Path.
    Object | Ungroup.
    Remove all fill. (Click on X in color palette in lower-left corner of
Inkscape screen)
    Turn on all lines to black (0,0,0). (Shift-click on black square in
color palette)
    Delete duplicate lines, remove fine detail that won't work well in a
cookie.
    Turn outside outline red (255,0,0). This should be a single polygon -
červené čáry maji výztužené okraje a jdou az dolu (=krájí)
    Turn outline of any inside walls (holes) green (0,255,0) - zelené čáry
nemaji okraje a jdou az dolu (=krájí)
    (Zbyle (černé) nemaji okraje a nejdou az dolu = jen vytlačují vzor)
    If there are any details or inside walls not connected to the outside
wall,
    add filled-in polygons connecting the details to the outside wall.   I
did this by duplicating the outside walls, so I could re-use parts of their
paths.
    (vyplneny polynom, barva cyan (0,255,255) pro spojeni casti ktere jsou
volné, případně pro zpevnění)

    Pak dat Save-as a vybrat typ souboru "OpenSCAD cookie cutter file"  (to
je ta instalovana extension)

Tento soubor je pak mozne otevrit a vyrendrovat v programu openSCAD.
  na zacatku souboru jsou pripadna nastaveni (vyska, tlouska, sirka okraju
atp):
    wallHeight = 12; //vyska vykrajovatka (red a green krivky)
    wallFlareWidth = 3; // Sirka okraje/drzatka
    wallFlareThickness = 1.5; //tlouska drzatka na vysku
    minWallWidth = 1;  //limity na tlousku vykrajovatka (rezaci steny)
    maxWallWidth = 1;
    insideWallFlareWidth = 2; //pripadna sirka a tlouska okraje/drzatka
smerem dovnitr do tvaru
    insideWallFlareThickness = 1.5;
    featureHeight = 8;  //vyska vytlacovacich (nerezacich) elementu (black
krivky)
    minFeatureThickness = 0.8; //limity na tlousku vytlacovavich elementu
    maxFeatureThickness = 3;
    connectorThickness = 1; //vyska plochy pro spojeni volnych casti (cyan
plochy)

    Soubor - exportovat jako STL - ulozeni ve formatu vhodnem pro 3D tisk