Re: OT Nehoda samořiditelného auta Uber

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Květen 27 16:06:16 CEST 2018

Jak to myslíte "kdyby někdo začal vyhodnocovat statistiku počtu
dopravních nehod/najeté kilometry u normálních aut a u samořiditelných" ?
Vždyť to je přece velmi sledovaná statistika, dokonce snad ta
nejsledovanější.
Zatím to bohužel nevypadá na nějaké velké vítězství elektronického
řízení nad
biologickým řízením. Ale je fakt, že ty biologické algoritmy se tvoří a
vyvíjí
nesrovnatelně déle.

Navíc díky zatím malému vzorku samořiditelných aut vždy tou statistikou
velmi
silně zamává každá jednotlivá mimořádka.

K tomu autopřistávání letadel: určitě to nebude snadné, ale skoro mi to
přijde
jako předvídatelnější a tedy lépe algoritmicky zpracovatelný problém,
než ježdění
autem v chaotické městské džungli s obrovským množstvím okolních subjektů
a nepredikovatelným chováním.
Proto třeba to automatické zaparkování je asi celkem sranda, protože se
to dá
celkem snadno algoritmicky popsat. Ale chaotické chování ožralých nebo
zfetovaných lidí v okolí se dá předem popsat asi dost blbě.

PL