Re: OT Nehoda samořiditelného auta Uber

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Květen 27 13:18:38 CEST 2018

Na takovou statistiku jsem narazil při příležitosti předchozí nehody. Závěr
byl zcela jasný: Samořídící auta mají méně nehod na km i mrtvých na km.

Jen se o těch nehodách víc mluví, dá se přesně analyzovat co, jak, proč a s
čím si spletlo atd. Když tutéž chybu udělá běžný řidič, je z toho nanejvýš
pár řádků zmateného textu v soupisů výpovědí a (kromě pozůstalých) po tom
"ani pes neštěkne".

PH

-----Původní zpráva-----
From: Vláďa Anděl
Letadla dnes taky létají na autopilota, který s tím umí i přistát. Což
si myslím, že je dost náročný manévr. Zajímavé by bylo, kdyby někdo
začal vyhodnocovat statistiku počtu dopravních nehod/najeté kilometry u
normálních aut a u samořiditelných. Ostatně co je to dnes normální...
různé asistenty, kteří "myslí" za řidiče, třeba někdo s dostatečně
rychlými reakcemi odmítá a možná jezdí i bezpečněji. Ale většině lidí to
pomáhá a je fakt, že člověk si zvykne nemyslet. Už jen to automatické
zaparkování mezi dvě auta. Výpočet místa a optimální dráhy je určitě
přesnější, než když parkuje člověk. Přechod k samořiditelným autům je
holt nevyhnutelný vývoj. Jen to chce vývojově dotáhnout a chce to čas a
peníze.