OT Re: Este jeden od fyzikov
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Čtvrtek Květen 24 18:39:14 CEST 2018
No rekl bych, ze to bylo z hlediska bezpecnosti spatne navrzene, tam ,
kde na rychlem zastaveni zalezi se opravdu sice odpoji pohony ale
zaroven tam musi byt dostatecne vykonna brzda ktera ma inverzni logiku -
bez napeti zabrzdi skoro na fleku...
Dne 24.05.2018 v 17:29 Jindroush napsal(a):
> Dobrý den,
> tak tomu teď nerozumím, protože jsem nikdy v průmyslu/průmyslovém
> provozu nebyl. To přece není logické řešení - opravdové nouzové stop
> by dokonce možná "vrazilo železo mezi zuby", i za cenu poškození
> mašiny, ale ochrany člověka, a ne přece že to prostě vypne motor, což
> je hůř, než to vypnout 'normálně'. K čemu pak taková funkcionalita?
>
> J.
>
> On 24.5.2018 17:15, Vladimír wrote:
>> Souhlasím naprosto. Díky central stop přišel bývalý kolega o ruku.
>> Horizontka ho zachytila za rukáv, kolega přiskočil a praštil do
>> hlavního Stop. Vřeteno vykonalo setrvačností ještě několik
>> (osudových) otáček. Kdyby stiskl provozní stop, tak to elektrobrzda
>> zastaví na čtvrt otáčce
>>
>> Vladimír
>>
>> ------ Původní zpráva ------
>> Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
>> Komu: hw-list na list.hw.cz
>> Odesláno: 24.5.2018 16:54:54
>> Předmět: Re: OT Re: Este jeden od fyzikov
>>
>>> Tlačítko nouzového zastavení většinou není to, čím se stroj
>>> zastavuje v běžném
>>> provozu. Někdy to sice bývá kombinované, ale často ne a je určeno
>>> jen pro
>>> mimořádné události.
>>> Ale pokud už mám na něco rychle reflexně zareagovat, tak většinou
>>> hrábnu
>>> po tom provozním stopu, protože to mám nacvičené a zažité.
>>>
>>> Navíc ty bezpečností stopy jsou často dělané jako STO, tedy zajistí
>>> spolehlivé
>>> odpojení napájení od pohonů. Jenže to je často docela nevýhoda, protože
>>> při odpojení napájení se rotační části dál točí setrvačností, a to
>>> mnohdy
>>> i docela dlouho. Kdežto při běžném provozním stopu se většinou aktivně
>>> brzdí po nějaké nastavené rampě a zastaví mnohem dřív.
>>>
>>> Praktický příklad na mé frézce: roztočené vřeteno se při běžném
>>> provozním
>>> stopu zastaví do 1 sekundy, při aktivaci STO se točí ještě skoro 10
>>> sekund.
>
Další informace o konferenci Hw-list