OT Re: Este jeden od fyzikov

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Čtvrtek Květen 24 18:39:14 CEST 2018


No rekl bych, ze to bylo z hlediska bezpecnosti spatne navrzene, tam , 
kde na rychlem zastaveni zalezi se opravdu sice odpoji pohony ale 
zaroven tam musi byt dostatecne vykonna brzda ktera ma inverzni logiku - 
bez napeti zabrzdi skoro na fleku...
Dne 24.05.2018 v 17:29 Jindroush napsal(a):
> Dobrý den,
> tak tomu teď nerozumím, protože jsem nikdy v průmyslu/průmyslovém 
> provozu nebyl. To přece není logické řešení - opravdové nouzové stop 
> by dokonce možná "vrazilo železo mezi zuby", i za cenu poškození 
> mašiny, ale ochrany člověka, a ne přece že to prostě vypne motor, což 
> je hůř, než to vypnout 'normálně'. K čemu pak taková funkcionalita?
>
> J.
>
> On 24.5.2018 17:15, Vladimír wrote:
>> Souhlasím naprosto. Díky central stop přišel bývalý kolega o ruku. 
>> Horizontka ho zachytila za rukáv, kolega přiskočil a praštil do 
>> hlavního Stop. Vřeteno vykonalo setrvačností ještě několik 
>> (osudových) otáček. Kdyby stiskl provozní stop, tak to elektrobrzda 
>> zastaví na čtvrt otáčce
>>
>> Vladimír
>>
>> ------ Původní zpráva ------
>> Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
>> Komu: hw-list na list.hw.cz
>> Odesláno: 24.5.2018 16:54:54
>> Předmět: Re: OT Re: Este jeden od fyzikov
>>
>>> Tlačítko nouzového zastavení většinou není to, čím se stroj 
>>> zastavuje v běžném
>>> provozu. Někdy to sice bývá kombinované, ale často ne a je určeno 
>>> jen pro
>>> mimořádné události.
>>> Ale pokud už mám na něco rychle reflexně zareagovat, tak většinou 
>>> hrábnu
>>> po tom provozním stopu, protože to mám nacvičené a zažité.
>>>
>>> Navíc ty bezpečností stopy jsou často dělané jako STO, tedy zajistí 
>>> spolehlivé
>>> odpojení napájení od pohonů. Jenže to je často docela nevýhoda, protože
>>> při odpojení napájení se rotační části dál točí setrvačností, a to 
>>> mnohdy
>>> i docela dlouho. Kdežto při běžném provozním stopu se většinou aktivně
>>> brzdí po nějaké nastavené rampě a zastaví mnohem dřív.
>>>
>>> Praktický příklad na mé frézce: roztočené vřeteno se při běžném 
>>> provozním
>>> stopu zastaví do 1 sekundy, při aktivaci STO se točí ještě skoro 10 
>>> sekund.
>



Další informace o konferenci Hw-list