OT Re: Este jeden od fyzikov
Jindroush
jindroush na seznam.cz
Čtvrtek Květen 24 17:29:16 CEST 2018
Dobrý den,
tak tomu teď nerozumím, protože jsem nikdy v průmyslu/průmyslovém
provozu nebyl. To přece není logické řešení - opravdové nouzové stop by
dokonce možná "vrazilo železo mezi zuby", i za cenu poškození mašiny,
ale ochrany člověka, a ne přece že to prostě vypne motor, což je hůř,
než to vypnout 'normálně'. K čemu pak taková funkcionalita?
J.
On 24.5.2018 17:15, Vladimír wrote:
> Souhlasím naprosto. Díky central stop přišel bývalý kolega o ruku.
> Horizontka ho zachytila za rukáv, kolega přiskočil a praštil do hlavního
> Stop. Vřeteno vykonalo setrvačností ještě několik (osudových) otáček.
> Kdyby stiskl provozní stop, tak to elektrobrzda zastaví na čtvrt otáčce
>
> Vladimír
>
> ------ Původní zpráva ------
> Od: "Petr Labaj" <labaj at volny.cz>
> Komu: hw-list at list.hw.cz
> Odesláno: 24.5.2018 16:54:54
> Předmět: Re: OT Re: Este jeden od fyzikov
>
>> Tlačítko nouzového zastavení většinou není to, čím se stroj zastavuje
>> v běžném
>> provozu. Někdy to sice bývá kombinované, ale často ne a je určeno jen pro
>> mimořádné události.
>> Ale pokud už mám na něco rychle reflexně zareagovat, tak většinou hrábnu
>> po tom provozním stopu, protože to mám nacvičené a zažité.
>>
>> Navíc ty bezpečností stopy jsou často dělané jako STO, tedy zajistí
>> spolehlivé
>> odpojení napájení od pohonů. Jenže to je často docela nevýhoda, protože
>> při odpojení napájení se rotační části dál točí setrvačností, a to mnohdy
>> i docela dlouho. Kdežto při běžném provozním stopu se většinou aktivně
>> brzdí po nějaké nastavené rampě a zastaví mnohem dřív.
>>
>> Praktický příklad na mé frézce: roztočené vřeteno se při běžném provozním
>> stopu zastaví do 1 sekundy, při aktivaci STO se točí ještě skoro 10
>> sekund.
--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>
Další informace o konferenci Hw-list