deska na 2,4 GHz na co si dat pozor?

Pátek Květen 18 20:29:21 CEST 2018

Kreslím si destičku na CC2500, což je takový malý, ale chytrý brouk pro
komunikaci na 2,4 GHz. V datasheetu

http://www.ti.com/general/docs/lit/getliterature.tsp?genericPartNumber=CC2500&&fileType=pdf

je sice nějaká vzorová destička a je tam odkaz i na další materiály s
gbr soubory, ale stejně jsem si to musel nakreslit ve Formice znova.
Takže bych měl dotazy. Dělám verzi se skládaným dipólem, je jednodušší.
Vedle dipólu je uzeměná plocha. Proč je ta plocha na obou stranách desky
a ještě se spoustou prokovek? Je to snad proto že kdyby byl u antény z
jedné strany cuprextit, měl by větší ztráty?

Když si nechám desku udělat v Pragoboardu, je nějaký problém se
zlacením? Mám dojem, že před časem tady Balu psal, že pod to zlato
dávají nikl a že to pro tyhle věci není dobré. I když plocha toho zlata
tam bude minimální. Mám chtít raději cínovanou desku? Nebo je to jedno?

Anděl

---