OT Hlinikovy blocek

Zdeněk zdej na atlas.cz
Pondělí Květen 14 16:49:32 CEST 2018

Ta směrovost paprsku cyklistického světla se dá částečně korigovat, když si na světlo přiděláte něco jako kšilt, který zacloní paprsky jdoucí nahoru. Pokud je navíc vnitřní strana kšiltu lesklá (třeba z plechovky od nápoje), tak se paprsky odrážejí před kolo, což se na našich tankodromech hodí.

BTW: Těm, co mají na tuto problematiku pouze jednostranný pohled ze strany řidiče, bych doporučil vyzkoušet si i opačný pohled. Ono pokud na kole svítíte "závratným" výkonem 3 W, tak si oči musí zvyknout na tmu, abyste alespoň něco viděli. Pak vás oslní nejen auto s neztlumenýma dálkovýma, ale i obyčejné potkávačky nebo dokonce blinkry, které běžně mají 21 W a nesvítí zrovna jen dolů. A to nemluvím o dobrácích, co trvale svítí předníma mlhovkama, protože tak lépe vidí...

Také jsem dříve chodil na D-fens, ale postupně mi to připadalo, že si tam autoři článků jen léčí své komplexy. Arogance a agresivity je mezi lidmi dost, tak není nutné chodit si tam pro další nápady...

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Monday, May 14, 2018 12:47 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Hlinikovy blocek

Až budou řidiči aut dostatečně ohleduplní, třeba se i cyklisté začnou zajímat o nesvícení nad úroveň silnice. Obecně asi není problém natisknout nějakou černou mřížku a tohle korigovat. Už jsem o tom taky párkrát přemýšlel. Ale vždycky jen v parku. Po příjezdu na silnici se myšlenky přesunou na 1. "jak ty debily za volantama donutit, aby přepli na potkávačky", nebo 2. "jak to dělat, abych něco viděl, i když proti mě svítěj dálkovejma"

Zatím se osvědčilo relativně účinné řešení 2: Přepnout výkon světla na max a vzít si sluneční brýle:-)

Tzn. z mé strany je to tak, že kdyby na mě nesvítili dálkovejma, svítil bych na ně ani ne 1 W

D-fens bývaly dobré stránky, ale postupně se to zvrtlo do podoby semeniště antiradaristů (místo aby řešili, jak donutit úředníky ke zrušení omezení rychlosti, kde být nemá, řeší jak obejít/zničit radar, co to nesmyslné omezení vynucuje) a anticyklistů (takový protipól cykloteroristů z auto-mat). Třeba se to zas zlepšilo, ale už jsem tam dlouho nebyl.

PH