Re: Olovo a evropská unie...

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Květen 11 22:40:06 CEST 2018

Stav nabití podle napětí je prostě spíš věštění než měření, s tím je nutno se spokojit. Pokud nechcete dělat několikaletý výzkum s velkým počtem baterek za různých okolností, doporučuji se buď spokojit s přesností +/- autobus, nebo měřit prošlý náboj, což je vzhledem k vysoké nábojové účinnosti LiXX aku velmi přesné a případně ještě započítávat nějaké samovybíjení, kdyby se tam vyskytovaly dlouhé časy bez nabíjení.

Prakticky jsem tohle dělal již několikrát a jediná komplikace je, že se musí nějak dokalibrovávat kapacita, takže se musí detekovat, že došlo k úplnému vybití z plného nabití v přiměřeném čase, bez nabíjení mezi tím a za takových okolností si uložit odebraný náboj jako aktuální kapacitu. Při dokončení nabíjení se pak náboj nastaví na kapacitu a při vybití na 0.

Zkoušel jsem zvýšit blbuvzdornost tím, že jsem tam přidal i nějakou korekci náboje při podezřelém napětí, ale prakticky to s tím zlobilo, po zakomentování dotyčné části byl pokoj:)

A jsou na to i nějaký švábíci, co to měření náboje dělají samy, ale nejsou zrovna levné a byl ještě nějakej důvod, proč jsem je nakonec nepoužil ani v projektu, kde by cena nevadila, ale už nevím co že bylo za komplikaci.

PH

From: Vláďa Anděl
moc hezké. Ale kdyby tak bylo něco podobného i pro LiFePO4. Já jsem od LiFePO4 našel nějaké charakteristiky tady
https://www.batteryspace.com/prod-specs/9055.pdf
ale nevím, jak moc se tomu dá věřit. Chci z napětí určit stupeň nabití, ale při malém proudu je ta závislost podle těch charakteristik minimální a navíc je tam závislost napětí na teplotě, která se navíc mění se stupněm nabití. :-(

Anděl