Re: Olovo a evropská unie...

Sobota Květen 12 00:19:33 CEST 2018

nojo, když já jsem to chtěl mít jednoduché a s měřením proudu jsem v
prvním návrhu nepočítal :-( Nejde mi o přesné měření kolik je toho v
baterce. Jde o to, že zařízení napájené z baterie se musí odpojit o něco
dřív, než se odpojí baterka svojí elektronikou. Protože pak se začnou
dít věci - napětí lítá náhodně mezi nulou a jmenovitým a to zařízení je
schopné se totálně kousnout. Pak musí někdo přijet, vypnout a zapnout.
Protože zařízení sbírá a posílá data a není až tak nutné, aby pracovalo
trvale, při poklesu napětí pod nějakou mez se jednou za hodinu zapne a
po přenesení dat vypne. No a abych umožnil v případě potřeby delší
souvislé měření, úroveň, pod kterou se bude po přenosu dat vypínat,
posunu nahoru a tím i v případě nedostatečného dobíjení našetřím energii
na delší měření. Jenže to vypadá, že i ty čtyři (nějaké, bez nároku na
přesnost) úrovně nabití bude u LiFePO4 problém rozlišit. U klasiclé
Lionky je ta závislost napětí na stavu nabití vyšší.
Anděl