OT: lednickovy kompresor

zdkaspic.hw zdkaspic.hw na seznam.cz
Čtvrtek Květen 10 00:29:32 CEST 2018

Dobrý večer,

Měl jsem to kdysi nevratně rozebrané (rozřízl jsem to těleso kompresoru,
protože mne v mládí zajímalo, jak to funguje)
a dle mne je hlavní důvod toho oleje tam v tom, aby bylo čerpadýlko
(píst + hlava ... nebo šoupátko, jak to říct)
stále zaolejované a těsnilo to.

Ne že by to bylo úplně ponořené, to ne, toho oleje tam zase tolik
nebylo, ale myslím že je to tam nějak
uděláno, že ten olej na tu mechaniku čerpadla nějak "cáká". Možná jak se
točí ten motor.

Jiný "kousek" máme doma už nějakých 35-40 let a když je potřeba tak
nafouká co je třeba.
Sem tam si trochu uplivne, takže pro fajnové věci (např stříkání barvy)
jedině s odlučovačem,
ale jak někdo jiný psal ... nikdo to nikdy moc neřešil - tlakovala se s
tím bomba na postřiky (víno, stromy) a tam to bylo fuk.

Jinak ten olej - netroufnu si říct co je to zač - byl hodně světlý a
proti klasickému motorovému oleji až neskutečně řídký.
Na druhou stranu - tím rozebráním jsem sice získal nějakou flašku oleje
(mínil jsem na případné doplňování toho funkčního kompresoru),
ale nikdy jsme nenazanali, že je potřeba olej doplňovat (zařízení
nevykazovalo známky, že potřebuje víc mazat) ...
takže to tam možná ještě někde stojí na polici a po těch letech je to už
"... jen toliko ku létání ..."

;-)

Zdeněk Kašpar