Re: výboj v nízkém tlaku plynù

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Březen 25 12:51:11 CEST 2018

Parada.

Podla mna by ten vyboj sam mohol fungovat ako usmernovac, v sucinnosti s
tym externym obvodom (ktory nevieme ako presne vyzera).

Na tej lavej "elektrode" si elektrony nasli nejaku ostru hranu na zavite,
kde je tym padom najvacsia intenzita pola, a odtial zacali emitovat. Na
pravej "elektrode" mozno ziadna taka ostra hrana nie je (?) a to, co
vidime svietit (a to najviac medzi zavitmi) je sekundarna emisia z
dopadnutych elektronov.

Samozrejme toto je len uplne laicka spekulacia, nic o vyboji v plyne neviem.

wek

PS. Ak sa to zapoji naopak, tj. sa vymenia elektrody, ale podla moznosti
bez zmeny geometrie,  co sa stane?