Re: výboj v nízkém tlaku plynù

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Neděle Březen 25 13:08:02 CEST 2018

Já myslím, že je to naopak, nalevo je anoda, od ní načervenalé anodové
světlo, pak vy mělo být pásmo ticha (Faraday Space) a pak doutnavé
namodralé katodové světlo.

https://en.wikipedia.org/wiki/Glow_discharge#/media/File:Glow_discharge_regions.jpg

Takže elektrony musí vystupovat z celého šroubu  - protože vzniká modrý
doutnavý závoj kolem katody.  proč ale ve finále spadnou do jednoho
hlavního místa na anodě nevím.

A taky nevím jak to, že dochází k "usměrnění". Pokud by to bylo napájené
střídavým vysokým napětím, tak byl obrazec symetrický.

Petr