OT: Re: klimatizace
Jindroush
jindroush na seznam.cz
Středa Březen 21 19:52:19 CET 2018
Nerozumim vasi pointe.
Pokud srovnate jen provoz stareho benzinu (snad s katalyzatorem) a novy
diesel, budete mit u benzinu vyssi emise CO2, CO, uhlovodiku. Nebudete
mit pevne castice (ktere asi budete mit s novym benzinem s primym
vstrikem) a nebudete produkovat NOx. A?
Do nejakeho vypoctu a pokusu o srovnani byste musel zapocitat tolik
promennych, ze je to naproste vareni z vody.
Jak byste vubec vyse uvedene chtel srovnat? Jsem si treba vytahl svoji
knihu jizd pro Felicii, 160g/km CO2, norma EURO 2. Soucasne auto ma
117g/km CO2. EURO 6. Puvodni auto spotreba okolo 8 benzin. Toto auto
okolo 7 nafta - skutecna, ne papirova, vytahnuta ze stareho excelu. Co
nam to rika?
Auto s Euro VI neni 'ekologicke'. Zadne auto neni, vsechny znecistuji (i
elektromobily, jen jinde).
J.
On 21.3.2018 17:52, Stanislav Šmejkal wrote:
> Mně by možná stačilo, kdyby někdo srovnal můj provoz od roku 2001 s
> vaším. Tím má na mysli ekologickou stopu. Za tu dobu jsem najezdil cca
> 300-350 tisíc km, vždy jsem jezdil benzíňákem ve věku 7 - 17 let (2 auta
> - nákup jednou 100 tisíc km, podruhé 60 tisíc km), takže jsem za tu dobu
> ojezdil zhruba jedno kompletní auto, které žere 6-6,5 l/100 km. Moje
> uhlíková stopa za 17 let je 1 auto (výroba materiálu, zpracování,
> likvidace), cca 20000 l benzínu a 75 l oleje. Pneumatiky, další provozní
> kapaliny a opravy nepočítám, kdyby měli všichni náklady na servis na
> úrovni mých, opraváři by neměli co ... :-). Jezdím na kvalitní benzín,
> do auta leju kvalitní olej, kupuji kvalitní pneumatiky. Moje auto
> produkuje oproti vašemu naprosté minimum pevných částic a dalších
> "moderních" chemikálií.
>
> Zkoušel jsem najít informaci o tom, jaká je ekologická stopa výroby
> automobilu a našel jsem toto: "Podle Zprávy o trvale udržitelném rozvoji
> 2006/2007 Škody Auto vycházejí emise do ovzduší na jeden vyrobený vůz na
> hodnotu 5,57 kilogramu."
> (http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/vyroba-nebo-spotreba-cim-zatezuje-automobil-vice)
> :-)
>
> Ono je možná lepší používat zdravý rozum a nezaměňovat ekologičnost se
> statusem, pohodlím nebo bohatstvím.
>
> Standa
>
> Dne 21.3.2018 v 14:04 Jindroush napsal(a):
>> Ja bych se zastavil u toho, zda je ekologicnost vedlejsi nebo neni.
>> Podle me nikoli. A ruznych eko-narizeni bylo za poslednich X let prece
>> mnoho - nemuzete pouzivat DDT, PCB, oloveny trubky na vodu apod. Z
>> tohoto duvodu je preci v poradku pouziti takovychto spinavosti omezovat.
>>
>> A protoze se pravdepodobne ani na tomto neshodneme (coz opravdu
>> nechapu), nemuzeme se pak dal shodnout ani na tech anti-eu naladach
>> apod. Dokud to proste bude brane jako 'nikym nechtene zbytecne vymysly
>> panu z bruselu, ktere nemuzeme ovlivnit', pak neni divu, ze slysim ony
>> bajky.
>>
>> PS: Mam diesel s EURO 6.
>> PPS: Soused topi morenym/lakovanym drevem v samodomo svarovanym kotli.
>> To by asi i ty petky s pilinama byly vic eko.
>>
>> J.
>>
>> On 21.3.2018 13:49, Pavel Kutina wrote:
>>> Když si v dobré víře koupím vozidlo, homologované a schválené pro
>>> silniční provoz (samozřejmě s tím, že plní emisní limity), asi tak
>>> úplně nečekám, že ho nebudu moci používat jen proto, že se někdo blbě
>>> vyspal a jeho používání mi obratem ruky zakáže.
>>>
>>> Jestli to je nebo není ekologické je zcela vedlejší - naprosto není
>>> myslitelné, aby mi jeden den "stát" řekl, jasně, tohle je ok, tady
>>> máš štempl a jeď - a druhý den mě nenechal ani vycouvat z garáže.
>>> Viděl bych to na zmařenou investici s následnou žalobou na stát či
>>> město - a že těch žalob bude dost, o to jsem celkem přesvědčený.
>>>
>>> O tom, jestli diesel "špiní víc" se můžeme bavit dlouze, barvitě - a
>>> zbytečně, to v tuhle chvíli naprosto nehraje roli, špiní stále stejně
>>> od okamžiku jeho výroby a homologace. Tohle je ryze typické euro-,
>>> bio- a eko- chucpe, bez potřeby bajek a dotovaných euronálad.
>>>
>>> Pavel Kutina
>>>
>>> P.S.: Jo a mám diesel s EURO 3.
>>>
>>>
>>> Dne 21.3.2018 v 13:24 Jindroush napsal(a):
>>>> Ano, je to uplne stejne, jako potencialni zakaz vjezdu pro diesely
>>>> do mest (pod Euro 6). Pokuta za znecistovani.
>>>>
>>>> Myslim, ze principialne na tom neni nic spatne - spinis vic (tady
>>>> asi muzeme diskutovat nad ruznymi technikaliemi, ale neni to asi
>>>> podstatne), tak jsi pokutovan.
>>>> Podle me je daleko horsi ten socialni rozmer, kde mene moviti a tim
>>>> se zastaralejsi technikou, maji najednou platit vic a prakticky s
>>>> tim nemuzou nic delat. A z toho pak vznikaji ty hloupe anti-eu
>>>> nalady a bajky o dobroserech apod.
>>>>
>>>> J.
>>>>
>>>> On 21.3.2018 11:58, Petr Simek wrote:
>>>>> On Wed, 21 Mar 2018, Jindroush wrote:
>>>>>
>>>>>> Proc je spatne, kdyz se skodliva latka (R134a) pomoci danove
>>>>>> pobidky nahrazuje za mene skodlivou latku?
>>>>>
>>>>> Lidi co maji auta s klimatizaci s R134a ji tezko vymeni za jinou.
>>>>> Ani neovlivni rychlost unikani chladiva. Proste jen za doplneni
>>>>> zaplati vic, ale velikost uniku se tim nesnizi.
>>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list at list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list at list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>
Další informace o konferenci Hw-list