OT: Re: klimatizace

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Středa Březen 21 17:52:23 CET 2018

Mně by možná stačilo, kdyby někdo srovnal můj provoz od roku 2001 s
vaším. Tím má na mysli ekologickou stopu. Za tu dobu jsem najezdil cca
300-350 tisíc km, vždy jsem jezdil benzíňákem ve věku 7 - 17 let (2 auta
- nákup jednou 100 tisíc km, podruhé 60 tisíc km), takže jsem za tu dobu
ojezdil zhruba jedno kompletní auto, které žere 6-6,5 l/100 km. Moje
uhlíková stopa za 17 let je 1 auto (výroba materiálu, zpracování,
likvidace), cca 20000 l benzínu a 75 l oleje. Pneumatiky, další provozní
kapaliny a opravy nepočítám, kdyby měli všichni náklady na servis na
úrovni mých, opraváři by neměli co ... :-). Jezdím na kvalitní benzín,
do auta leju kvalitní olej, kupuji kvalitní pneumatiky. Moje auto
produkuje oproti vašemu naprosté minimum pevných částic a dalších
"moderních" chemikálií.

Zkoušel jsem najít informaci o tom, jaká je ekologická stopa výroby
automobilu a našel jsem toto: "Podle Zprávy o trvale udržitelném rozvoji
2006/2007 Škody Auto vycházejí emise do ovzduší na jeden vyrobený vůz na
hodnotu 5,57 kilogramu."
(http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/vyroba-nebo-spotreba-cim-zatezuje-automobil-vice)
:-)

Ono je možná lepší používat zdravý rozum a nezaměňovat ekologičnost se
statusem, pohodlím nebo bohatstvím.

Standa