OT: Re: klimatizace
Stanislav Šmejkal
smejkal na smejkal.com
Středa Březen 21 17:52:23 CET 2018
Mně by možná stačilo, kdyby někdo srovnal můj provoz od roku 2001 s
vaším. Tím má na mysli ekologickou stopu. Za tu dobu jsem najezdil cca
300-350 tisíc km, vždy jsem jezdil benzíňákem ve věku 7 - 17 let (2 auta
- nákup jednou 100 tisíc km, podruhé 60 tisíc km), takže jsem za tu dobu
ojezdil zhruba jedno kompletní auto, které žere 6-6,5 l/100 km. Moje
uhlíková stopa za 17 let je 1 auto (výroba materiálu, zpracování,
likvidace), cca 20000 l benzínu a 75 l oleje. Pneumatiky, další provozní
kapaliny a opravy nepočítám, kdyby měli všichni náklady na servis na
úrovni mých, opraváři by neměli co ... :-). Jezdím na kvalitní benzín,
do auta leju kvalitní olej, kupuji kvalitní pneumatiky. Moje auto
produkuje oproti vašemu naprosté minimum pevných částic a dalších
"moderních" chemikálií.
Zkoušel jsem najít informaci o tom, jaká je ekologická stopa výroby
automobilu a našel jsem toto: "Podle Zprávy o trvale udržitelném rozvoji
2006/2007 Škody Auto vycházejí emise do ovzduší na jeden vyrobený vůz na
hodnotu 5,57 kilogramu."
(http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/vyroba-nebo-spotreba-cim-zatezuje-automobil-vice)
:-)
Ono je možná lepší používat zdravý rozum a nezaměňovat ekologičnost se
statusem, pohodlím nebo bohatstvím.
Standa
Dne 21.3.2018 v 14:04 Jindroush napsal(a):
> Ja bych se zastavil u toho, zda je ekologicnost vedlejsi nebo neni.
> Podle me nikoli. A ruznych eko-narizeni bylo za poslednich X let prece
> mnoho - nemuzete pouzivat DDT, PCB, oloveny trubky na vodu apod. Z
> tohoto duvodu je preci v poradku pouziti takovychto spinavosti omezovat.
>
> A protoze se pravdepodobne ani na tomto neshodneme (coz opravdu
> nechapu), nemuzeme se pak dal shodnout ani na tech anti-eu naladach
> apod. Dokud to proste bude brane jako 'nikym nechtene zbytecne vymysly
> panu z bruselu, ktere nemuzeme ovlivnit', pak neni divu, ze slysim ony
> bajky.
>
> PS: Mam diesel s EURO 6.
> PPS: Soused topi morenym/lakovanym drevem v samodomo svarovanym kotli.
> To by asi i ty petky s pilinama byly vic eko.
>
> J.
>
> On 21.3.2018 13:49, Pavel Kutina wrote:
>> Když si v dobré víře koupím vozidlo, homologované a schválené pro
>> silniční provoz (samozřejmě s tím, že plní emisní limity), asi tak
>> úplně nečekám, že ho nebudu moci používat jen proto, že se někdo blbě
>> vyspal a jeho používání mi obratem ruky zakáže.
>>
>> Jestli to je nebo není ekologické je zcela vedlejší - naprosto není
>> myslitelné, aby mi jeden den "stát" řekl, jasně, tohle je ok, tady máš
>> štempl a jeď - a druhý den mě nenechal ani vycouvat z garáže. Viděl
>> bych to na zmařenou investici s následnou žalobou na stát či město - a
>> že těch žalob bude dost, o to jsem celkem přesvědčený.
>>
>> O tom, jestli diesel "špiní víc" se můžeme bavit dlouze, barvitě - a
>> zbytečně, to v tuhle chvíli naprosto nehraje roli, špiní stále stejně
>> od okamžiku jeho výroby a homologace. Tohle je ryze typické euro-,
>> bio- a eko- chucpe, bez potřeby bajek a dotovaných euronálad.
>>
>> Pavel Kutina
>>
>> P.S.: Jo a mám diesel s EURO 3.
>>
>>
>> Dne 21.3.2018 v 13:24 Jindroush napsal(a):
>>> Ano, je to uplne stejne, jako potencialni zakaz vjezdu pro diesely do
>>> mest (pod Euro 6). Pokuta za znecistovani.
>>>
>>> Myslim, ze principialne na tom neni nic spatne - spinis vic (tady asi
>>> muzeme diskutovat nad ruznymi technikaliemi, ale neni to asi
>>> podstatne), tak jsi pokutovan.
>>> Podle me je daleko horsi ten socialni rozmer, kde mene moviti a tim
>>> se zastaralejsi technikou, maji najednou platit vic a prakticky s tim
>>> nemuzou nic delat. A z toho pak vznikaji ty hloupe anti-eu nalady a
>>> bajky o dobroserech apod.
>>>
>>> J.
>>>
>>> On 21.3.2018 11:58, Petr Simek wrote:
>>>> On Wed, 21 Mar 2018, Jindroush wrote:
>>>>
>>>>> Proc je spatne, kdyz se skodliva latka (R134a) pomoci danove
>>>>> pobidky nahrazuje za mene skodlivou latku?
>>>>
>>>> Lidi co maji auta s klimatizaci s R134a ji tezko vymeni za jinou.
>>>> Ani neovlivni rychlost unikani chladiva. Proste jen za doplneni
>>>> zaplati vic, ale velikost uniku se tim nesnizi.
>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
Další informace o konferenci Hw-list