OT: doporuceni na kamerovy system za malo penez

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Sobota Březen 10 21:36:01 CET 2018

uz jsem se nejak rozhodnul pro komplet HIKVISION.
vzhledem k tomu, ze uplne nutne potrebuji 2 kamery, jednu na tech 20-25m(12mm) a jednu na 5-10m . mozna nakonec budou jen 3ks.
vybral jsem nejnizsi avriantu HIKVISION DS-7608NI-E2/8P/A. pro 8 kamer do 5mpix, a alarmem  a audiem a POE.
nenasel jsem, proc by to nestacilo.
do ciny se mi nechce a nasel jsem prodejce https://abcstore.cz/hikvision-ds-7608ni-e28pa-cz-distribuce  a na kamery https://www.senetic.cz/product/DS-2CD2620F-I2.8-12MMD .
je tam nejaky zadrhel ?
t.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Koželuh
Sent: Saturday, March 10, 2018 7:45 PM
To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: OT: doporuceni na kamerovy system za malo penez

Něco podobnýho jsem řešil u sebe na baráku. Začal jsem na nejlevnějším řešení, tj. neznačkový IP kamery z ali, na virtuálu Synology a pasivní poe injektor. Celý to stálo asi 3000Kč včetně pár desítek metrů kabelu. První, co jsem vyměnil, tak je Synology, naprosto nepoužitelná záležitost. Další byl poe injektor, čínskej krám občas nějak špatně napájel kameru, tak se třeba nezapla. A teď začínám měnit kamery, jedna už venku zdechla, zbytek jede, ale obraz nic moc a hlavně špatně spolupracují s NVR.
Místo pasivního poe injektoru jsem pořídil normální poe switch s managementem, takže můžu v klidu restartovat kameru z počítače, nemusím nikam lozit, lovit kabely a podobně. Zbytek je důležitý, aby byl od jedné značky, aby to maximálně spolupracovalo. Pro domácí použítí se nabízí Hikvision a Dahua. Obojí jde bez problémů koupit na alim, vychází to tak na půlku, než to koupit u nás. Samozřejmě je tam riziko, když se něco potentuje, u Číňana to s reklamacema moc dobrý není. Navíc je tam riziko, že není možné updatovat firmware (jedná se o kamery s čínským firmware, kam je pokoutně nahrán anglický firmare), ale to obvykle píšou. Za sebe bych asi spíš doporučil Dahuu, nabízí víc funkcí za stejnou nebo lepší cenu, snaží se utrhnout víc trhu.
Co se týče samotných kamer, tak jednoznačně IP kamery, stačí pak natáhnout jeden FTP kabel a živit ji přes poe. S optikou by na těch 30m neměl být problém, stačí se zaměřit na modely s větším optickým zoomem, některý modely mají i 12x optický zoom. Osobně bych doporučil, aby ta kamera měla elektricky nastavitelný zoom, líp se to nastavuje. Ideální je přímo podpora PTZ, na spuštěný alarm nebo pohyby se sama zazoomuje. Bez PTZ to pravděpodobně nepůjde automaticky. Rozlišení těžko říct na 30m bych volil 4Mpix nebo větší, zbytek by asi stačil i 2Mpix. Především záleží na vzdálenosti a na požadavcích na detail. Taky není na škodu vzít model s podporou zvuku. Cena 2Mpix je kolo 70USD, něco lepšího s větším zoomem a PTZ bude něco přes 100USD.
NVR určitě aspoň pro 8 kamer, nikdy nevíte, kdy budete potřebovat přidat další. Ideální varianta je s PoE, takže se kamery zapojí přímo do něj. Taky bacha na to, že levnější modely mají třeba jenom 100Mbit port, takže by to nemuselo stíhat kamery s vyšším datovým tokem. Víc už záleží na peněžence, jestli to má být do racku, na kolik disků, kamer,... Ty nejlevnější jsou taky do 100USD, ale dle požadavků to rychle skáče nahoru.