OT: doporuceni na kamerovy system za malo penez

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Sobota Březen 10 19:45:04 CET 2018

Něco podobnýho jsem řešil u sebe na baráku. Začal jsem na nejlevnějším
řešení, tj. neznačkový IP kamery z ali, na virtuálu Synology a pasivní poe
injektor. Celý to stálo asi 3000Kč včetně pár desítek metrů kabelu. První,
co jsem vyměnil, tak je Synology, naprosto nepoužitelná záležitost. Další
byl poe injektor, čínskej krám občas nějak špatně napájel kameru, tak se
třeba nezapla. A teď začínám měnit kamery, jedna už venku zdechla, zbytek
jede, ale obraz nic moc a hlavně špatně spolupracují s NVR.
Místo pasivního poe injektoru jsem pořídil normální poe switch s
managementem, takže můžu v klidu restartovat kameru z počítače, nemusím
nikam lozit, lovit kabely a podobně. Zbytek je důležitý, aby byl od jedné
značky, aby to maximálně spolupracovalo. Pro domácí použítí se nabízí
Hikvision a Dahua. Obojí jde bez problémů koupit na alim, vychází to tak na
půlku, než to koupit u nás. Samozřejmě je tam riziko, když se něco
potentuje, u Číňana to s reklamacema moc dobrý není. Navíc je tam riziko, že
není možné updatovat firmware (jedná se o kamery s čínským firmware, kam je
pokoutně nahrán anglický firmare), ale to obvykle píšou. Za sebe bych asi
spíš doporučil Dahuu, nabízí víc funkcí za stejnou nebo lepší cenu, snaží se
utrhnout víc trhu.
Co se týče samotných kamer, tak jednoznačně IP kamery, stačí pak natáhnout
jeden FTP kabel a živit ji přes poe. S optikou by na těch 30m neměl být
problém, stačí se zaměřit na modely s větším optickým zoomem, některý modely
mají i 12x optický zoom. Osobně bych doporučil, aby ta kamera měla
elektricky nastavitelný zoom, líp se to nastavuje. Ideální je přímo podpora
PTZ, na spuštěný alarm nebo pohyby se sama zazoomuje. Bez PTZ to
pravděpodobně nepůjde automaticky. Rozlišení těžko říct na 30m bych volil
4Mpix nebo větší, zbytek by asi stačil i 2Mpix. Především záleží na
vzdálenosti a na požadavcích na detail. Taky není na škodu vzít model s
podporou zvuku. Cena 2Mpix je kolo 70USD, něco lepšího s větším zoomem a PTZ
bude něco přes 100USD.
NVR určitě aspoň pro 8 kamer, nikdy nevíte, kdy budete potřebovat přidat
další. Ideální varianta je s PoE, takže se kamery zapojí přímo do něj. Taky
bacha na to, že levnější modely mají třeba jenom 100Mbit port, takže by to
nemuselo stíhat kamery s vyšším datovým tokem. Víc už záleží na peněžence,
jestli to má být do racku, na kolik disků, kamer,... Ty nejlevnější jsou
taky do 100USD, ale dle požadavků to rychle skáče nahoru.