OT: doporuceni na kamerovy system za malo penez

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Březen 12 11:41:08 CET 2018

Je to vesměs jedno, jestli Hikvision nebo Dahua, Dahua bude o něco levnější, připadá mně, že Dahua mají v té nízké cenové kategorii mnohem víc funkcí (lepší analýza obrazu,...). Obecně je docela problém ty kamery u nás koupit, prodejci se tomu brání a radši to za drahý peníz montují sami, přitom je to akce pro blbý, natáhnout jeden kabel, nacvaknout koncovky, namontovat kameru, zapojit kabel do kamery a do NVR, nastavit kameru, hotové vyřízené. Taky jsem to zvládl. :-)
U té kamery na dálku nevím požadavky na detaily, takže může stačit bohatě, bude vidět, že tam někdo byl/nebyl nebo nebude stačit vůbec, je potřeba vidět tvář a podobně. Taky pozor na IR přísvit, na tu dálku už vůbec nemusí fungovat a bylo by potřeba pořídit nějakou výkonnější kameru. Ještě bacha na to, že ty kamery mají manuální neelektrický zoom a nemají vstup na alarm. I když to nemáte v plánu, tak Dahua s elektrickým zoomem stála 75USD, za 2USD jsem ještě musel dokoupit držák. Navíc má zvuk a má pokročilejší funkce analýzy obrazu (nepoužívám) a stála třetinu.
U NVR by mohl být problém, že ty levnější mají jenom 100Mbit uplink a výkonnější kamery to nebude stíhat, pokud nebudou zapojeny přímo do NVR. Já mám třeba kamery na PoE switchi úplně jinde, než je NVR, takže s lepšíma kamerama by byl problém, sice je celá síť 1Gbit, ale NVR je zrovna 100Mbit. S tím samozřejmě počítám a nic lepšího, než 2Mpix stejně neplánuju.

PS: Tady jsou ty kamery asi levnější:
https://www.viakom.cz/hikvision-ds-2cd2620f-i-2-8-12mm/product-1011