[MECH:] 3D tiskarna - problem s prvni vrstvou

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Březen 6 01:12:33 CET 2018

S tou deskou souhlasím, jen mám teď v pracovně díky téhle potvoře trochu...
neskladno, tak jsem to nechtěl ještě zhoršovat nosnou deskou - bydlí mi to
na stole a už takhle mi to tam překážím když chci pájet, protahuju kabel
mikropájky skrz tn rám :) ALe jinak stojí stabilně, nehýbu s ní, takže se to
samovolně zásadněji nerozjíždí.

S tím mikrokrokem mne naočkoval kolega-robotik, zítra ho zkusím vyzpovídat
detailněji - každopádně po snížení mikrokrokování mi to pro stejné množství
filamentu sneslo nastavení menšího proudu na driveru, než to začalo strácet
kroky. Nebo naopak - při stejném nastavení to protáhlo za vteřinu asi tak o
třetinu víc mateiálu, takže se opravdu "něco" změnilo - nevím co a nepátral
jsem po tom, bral jsem to jako normální a naopak mne překvapuje, že to to
tak být nemá :)

A ano, krokáč mi v tom extruderu asi chodí na hranici parametrů - nastavení
proudu driveru není úplně náhodné, na jedná straně ztrácí kroky, protože
klesá moment, na druhou stranu začíná hoblovat strunu, protože struna se už
rychleji do té 0.3 mm velké dírky neprotlačí. A když tiskne první vrstvu,
snaží procpat filament do jště víc "přicpané" trysky, takže se s tím
svakáním, jak přeskakuje struna, smířím, nebo mu přidám na proudu - nebo
zvýší vrstvu, čímž snížím odpor filamentu.

Jinak ty motory nebudou zrovna zázrak techniky, přece jen celá tiskárna
stála tolik, za kolik je problém koupit dva, tři slušné motory - a tady jich
je pět a ještě nějaký další materiál kolem.

Pavel Kutina