[MECH:] 3D tiskarna - problem s prvni vrstvou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Březen 6 00:46:44 CET 2018

Nosná deska pod takovou vzdušnou konstrukci je samozřejmě nezbytná,
to bych udělal jako první. Vyztužení konstrukce namontováním na pevný
podklad se dělá i u mnohem fortelnější techniky, než je tahle (třeba u
frézky
nebo soustruhu, a tam je to pěkných pár kilo ocele nebo litiny).

Docela mě zarazil Váš výrok, že snížením mikrokroku z 1/16 na 1/8
dost stoupl kroutící moment a zvedlo se množství vytlačeného
filamentu.

Při hrubším krokování není žádný důvod ke zvednutí momentu.
A ani případné zvednutí momentu není důvod ke zvýšení množství
filamentu. Kdyby to tak bylo, tak by to muselo znamenat, že předtím
to motor nestíhal a nějaké kroky neprovedl (schválně zde píšu "kroky"
a ne "mikrokroky", viz poznámka na konci).

Krokáč je celkem exaktní technika, která se až do hranice svých parametrů
chová očekávatelně. Ale Váš popis říká něco jiného.
Takže by to skoro vypadalo, že jste buď jen nepřenastavil parametry
v nastavení SW pro extruder, nebo tam máte nějaký zásadní problém.

Poznámka: na internetu se občas válejí informace o tom, jak jemnějším
mikrokrokováním ubývá krouticící moment. Je to ale důsledek nepochopení
a špatné interpretace jinak pravdivé informace.

Rozdrobení kroku hodně malé části znamená, že rozdíl mezi 2 mikrokroky
je velice malý. Takže reálný motor se při požadavku na vykonání jednoho
samostaného mikrokroku třeba skutečně vůbec nepohne, protože rozdíl
v proudu cívek je naprosto zanedbatelný. Takže z toho by se dalo usoudit,
že moment zeslábl. Ale to není pravda, když se těch mikrokrorů naakumuluje
víc, tak pak samozřejmě rozdíl v proudu už je velký a motor ten pohyb udělá.
Takže z hlediska momentu je jedno, jestli např. dostal 1 mikrokrok při
nastavení
1/4, nebo 4 mikrokroky při nastavení 1/16. Jen u toho 1/4 to vždy skočí
po větším kvantu, u 1/16 je šance (nikoli jistota), že to udělá i několik
mezipoloh.

PL