[MECH:] 3D tiskarna - problem s prvni vrstvou

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 5 12:31:05 CET 2018

Nemám rozumný teploměr na kalibraci teplot, ale problémy se opakují v
rozmezí teploty podložky od pokojové po cca 100 stupňů, při těch vyšších
se plocha tváří hezky, bez vln, ale pro změnu se už zase roztéká to PLA,
takže v praxi nepoužitelné.

Teplota trysky totéž - projel jsem rozsah od 175 do 260 se stejným PLA,
kromě toho, že na koncích rozsahu už to ten plast fakt nerad vidí (na
spodním guma, na horním bubliny) beze změn.

Výška stolku v celé ploše nastavena tak, že to dělá rovnoměrně širokou
čáru, stolek ted není zkroucený, výšska stolku fixní (teď už žádná
možnost seřízení, jsou tam -experimentálně- kovové slouky napevno).
Rovinnost daná použitám sklem, zkoušena dvě různá (každé je křivé jinak,
ani u jednoho kriticky - tuším, že jsem sem nedávno to měření hodinkami
psal).

Povrch skla od čistého, přes lepidlo, kapton, kapton s lepidlem - beze
změn, vliv to má samozřejmě na odlepování rohů, ale ne na kvalitu
plochy. Plocha čistého skla i kaptonu omývána IPA, to by mělo odmastit
dostatečně i v případě, že by tam opravdu něco bylo.

Fakt mě nic rozumného nenapadá - je pravda, že problémy se zhoršily
poté, co jsem vyměnil drivery na X a Y za TMC2100 (především z
akustických důvodů), zkusím tam vrátit původní A4988, ale netuším, jakým
mechanismem by tohle mohly ovlivňovat. Na Z i E jsou stále původní
A4988. Teď mne napadlo na extruderu snížit mikrokrokování z 16 na 8 nebo
méně, uvidím, co to udělá.

Ano, tryska v klidu docela slintá - dá se to poladit retrakcí, ale to je
aktuálně až druhotný problém - zatím mi pavičiny při tisku vadí méně,
než první vrstva, co se v polovině případů nepoužitelně zvlní.

Nafotím sérii s posunováním offsetu Z - je mi jasné, že popsaný problém
odpovídá nějaké podivnosti se vzdáleností trysky od podložky, jen je mi
divné, že by to nefungovalo v žádném nastavení správně. Kdybych měl
jedinou existující 3D tiskárnu, dalo by se to chápat jako problém při
výzkumu, ale při milionech provozovaných se mi kapku nezdá, že bych
zrovna já měl jednu, která nejde nastavit - jen tu chybu najít.

Jdu experimentovat. Vedle v místnosti mi marodí holka, já sám mám nějaké
poškozená zádo, ale sedět se s tím dá, takže mám spoustu prostoru na
testy...

Díky za rady.

Pavel Kutina