STM32L0 Dokumentacia ADC

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Březen 4 20:04:54 CET 2018

>Zdravim
>V dokumentacii k spominanemu procesoru:
>http://www.st.com/resource/en/reference_manual/dm00108281.pdf
>(DocID025941 Rev 5)
>Som narazil na par "nejasnosti". Na strane 318 sa pise cosi o 14MHz
>oscilatore a ze ho ADC dokaze zapinat a vypinat.
>Nech hladam ako hladam ziaden 14MHz oscilator v kapitole RCC nenachadzam.

Zrejme je to copy/paste chyba. Otvor si RM0091 (k 'F0) a najdi tu istu
kapitolu "Auto-off mode (AUTOFF)". Potom si v tom istom RM pozri popis
HSI14 v RCC kapitole - je tam jasne napisane, ze ADC ho moze zapnut.

Bohuzial v RM k L0x som take potvrdenie nenasiel.

Dovolil som si
https://community.st.com/thread/34840-rm0367-stm32l0x3-discrepancies#comment-188222

>Podobne v prikladoch na konci pdf spominaju nastavenie 239.5 ADC clk
>pricom podla popisu bitov je maximum 160.5 ADC clk.

V popise bitov to bolo zle - to opravili, ale v prikladoch nie (tipujem ze
ani v Snippets, a ktovie ako v Cube, nemam ziadnu chut to hladat).
https://community.st.com/thread/27081
https://community.st.com/thread/45629-stm32l0x3-and-stm32l0x2-adcsmpr-confusion

>Ak niekto vie mohol by uviest na pravu mieru ako je to s moznostou
>automaticky vypinat interny RC oscilator?
>(odpoved tusim ale musel som sa spytat)

Da sa lahko vyskusat; dokonca ak si das HSI16 na MCO tak to aj uvidis.

U spomenutej 'F0 je pekne vidiet, ako si ADC zapne ten HSI14 pocas
kalibracie, automaticky si ho sam vypne a potom si ho znova zapne ked sa
zapne ADC nastavenim bitu ADEN.

Ja viem, u L0 ty nie je v RM. Ale ak to vyskusas a zistenia napises do toho
STM32 fora, alebo trebars aj sem, tak povedzme skusime oslovit tu
pritomnych ludi z ST, aby to potvrdili a trebars dali do toho RM (ak si to
dovtedy nevsimnu sami).

>A este jedna otazka na ktoru odpoved sa mi nedari najst. Ako je to a
>kalibraciou ADC.
>Je vhodne robit opatovnu kalibraciu ADC, kedy?Predpokladam ze pri vacsej
>zmene teploty, napatia, pripadne po dlhsej dobe.
>Ale ako velkej zmene, a ako rychlo ten offset moze driftovat? Prehliadol
>som nieco v dokumentacii?

Hodnoty min/max uvedene v DS su pre cely rozsah teplot a napati, ale po
pociatocnej kalibracii. Je tam taka poznamka, ze v obmedzenom rozsahu VDDA
a teplot mozu byt vysledky lepsie, ale kvantifikovane to tam nie je.
Znamena to, ze si toto musis odexperimentovat sam a nic Ti v tomto smere
nezarucia.

Nezabudni pritom, ze teplota cipu sa nerovna teplota okolia; moze sa blizit
ak ten cip nezenies do vyssich vykonov, ale to si tiez musis vlastne
vypocitat (z prikonu a tepelnych odporov) resp. odexperimentovat.

wek