OT arduino, was: co s digitrony

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Čtvrtek Červen 14 11:30:19 CEST 2018

Zdravim,

arduino je dobre, kdyz:
- clovek nevidi a ani nemusi videt do hloubky problematiky, potrebuje nejak zacit
- chce rychle cosi udelat a nezaleni moc na 'krase' a komplexnosti (tedy nepouzivat redundantni casti) celeho reseni
- jsou k dispozici knihovny, je k dispozici hromada kodu, ktere staci mirne poupravit
- chce se zamerit na nejakou formu high-level rozhodovani
- pouziva stejny hw na vsechno

neni dobre:
- protoze nevidi do hloubky problematiky (clovek bez sloziteho studovani se nedopidi, co vsechno bezi v pozadi)
- o cistote kodu si clovek muze nechat zdat
- v reseni je pouzita hromada nepotrebneho balastu (jak kusy kodu, tak soucastek)
- pokud se reseni ma zoptimalizovat (tedy zbavit se balastu), stejne pak musi vsechno delat odznova a musi vedet presne co dela

je to proste stavebnice - roztridi lidi
- na ty, co je to pak chytne a budou studovat,
- nebo na ty, co je ani nezajima v detailu (low level), jim staci, ze to dela to, co chteji
- a na ty, co to za nejaky cas to zahodi a zjisti, ze tento obor pro ne neni

proste neni ani dobre, ani zle ... zalezi, kdo a jak se k tomu postavi, jak a k cemu ho pouziva.

  Sam