OT: lacna farebna laserovka

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Pátek Červen 8 19:45:33 CEST 2018

Zdravim,

jo, jako napad fajn:
- lehka kompaktni konstrukce: sada ledek nad optovalcem misto laser-unit
s tocicim zrcadlem
- z toho vyplyva celkove mensi rozmery
- je to jednodussi konstrukce
- tim padem nizka cena

jenomze (v dobe, kdyz jsem s nima prisel do styke: cca 1998) byly hodne
poruchove, pak dalsi problemy s drivery - neustale to bylo treba
preinstalovavat.
kdyz jsem se ptal na podporu pod linux, rovnou se mi vysmali ...

chapu, ze mezitim je technika nekde uplne jinde, ale to je ten
subjektini pocit, ktery z cloveka jenom tak nevyprcha.

co jsem ocenoval, to byly napady, principy, design (jak soft, tak hw) ...
ale konecne provedeni bylo nekdy docela striktni.

jaku ukazka, jak se konfiguroval jeden fax, co mel jenom jedno tlacitko:
vsechno se delalo pres 'formluare': list papiru, kde se zaskrtavaly
policka cislic a pismen, kery se pak nechal 'naskenovat'.
uplne stejne s posilalo, pred samotnym dokumentem se nechal nasnimat
'formular' s vyskrtanymi cisly, kam se to ma poslat.
'samozrejmosti' byla neexistence podavace, takze kazdy list dokumentu se
musel vkladat rucne, pricemz bylo docela sranda se ztrefit do momentu,
kdy uz predesly paprir byl 'zpracovan' a system byl pripraven snimat
dalsi. kdyz to clovek vlozil moc brzo, tak to skoncilo s chybou
'zaseknuty papir' (protoze se mu zdalo, ze ta a4 ej prilis dlouha), nebo
kdyz pozde, tak se spojeni ukoncilo a mohlo se vyytacet znova.

vyhody: zadne tlacistka, skoro zadna mechanika, 'jednoducha' obsluha,
zadna moznost zneuziti (kdo nevedel kde jsou formulare pro cisla proste
nic neposlal), levne.

nevyhody: ... asi ani nemusim rikat, co je to za vopruz pouzivat neco
takoveho.

(ok, neni to led tisk, ale i ty tiskarny, jakozto servisak, jsem si
'uzil' )

:)

   Sam