OT: lacna farebna laserovka

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Úterý Červen 5 00:04:54 CEST 2018

Zdravim,
jo, to jsem predpokladal, ze tazatel uz vi co chce a proc.

Inkoust je dobry a levnejsi, pokud clovek tiskne prubezne i kdyz mene.
Pokud by toho bylo moc, tak se muze stat, ze odpadova nadoba se naplni a vylyje.
Je tam sice absobcni material, ktery vcucne inkoust a necha ho vyschnout, ale to nejakou dobu trva.
Pokud by se tisklo moc, inkoust nestuha zasychat.
Dalsi extrem, ktery spolehlive zvysuje naklady, je netisknout dlouhodobe.
To je zas riziko, ze se trysky ucpou zaschlym inkoustem.

Takze v pripade, ze se tiskne moc, nebo opravdu malokdy,
tak je vyhodnejsi laserovka navzdiry vyssi porizovaci cene.
Jeste alternativa je LED tiskarna (delava je OKI), cenove jsou nize nez klasicke alserovky.
Ale osobne bych je doma nechtel.

Dalsim kamenem urazu u inkoustovych je papir.
Pokud se tiskne fotka na obycejny papir, tak vystup neni ostry, protoze se inkoust rozlyje do vsech smeru.
Uplne stejne, jako kdyz se kapne barva, voda, kafe ...
Na fotky je dobre pouzivat specialni papir, ktery svou skladbou kapilar vcucne kapku inkoustu dovnitr,
ale nepusti ji rozlitnout po okoli.
Dalsi vec je kvalita papiru: ty levne, ktere se bezne kupuji, maji docela vysokou 'prasnost'.
Tedy odletavaji z neho kousicky drevne hmoty, ktere pak zapricinuji ucpani trysek
(krome toho, ze zanesou podavaci gumy, az se zacnou prokluzovat).

Ale tyto jevy jsou spolecne i pro laserovky: levny papir zpusobuje nutnost casteji cistit papirovou drahu.
Navic zpusobuje nejdriv nadzvednuti stiraci listy, pozdeji odreni optovrstvy na optovalci,
takze casem zacne delat v tech mistech cerne pruhy.

Ale to jsou takove vseobecne zname veci ...

  Sam