[OT] kompresorova autochladnicka

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Červenec 30 00:33:58 CEST 2018

Tak já teda po zkušenostech s expozemi PETek s vodou a suchým ledem můžu s
jistotou říct, že ty nejměkčí můžou nejvíc zvětšit objem. Nevím přesně co se
změnilo, jestli jen tloušťka, nebo i složení materiálu, ale tak od minulého
roku se nafukujou brutálně. Z půllitrovky je koule, pak teprv bouchne.

A když se ve dvoulitrovce nechá bouchnout H2+O2, tak se dřív většinou
rozprskla, ale tento rok jsme na táboře ty flašky bouchali opakovaně.
Vždycky vyletěla pár desítek m vysoko a po dopadu byla trochu zcvrklá
horkem, ale vcelku. Zkoušeli jsme víc druhů, i nějakou tvrdou, vratnou z
Německa. Vše vydrželo:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Ivan.Kiss na novohrad.sk
Ano, v PET fľašiach.
Naplním ich tak na 90% a pred uzavretím fľašu stlačím, aby hladina
stúpla po vrch, teda aby v nej neostal vzduch. V mrazáku máme tak
-20°C a niekedy sa takto naplnená fľaša trochu nafúkne, ale ešte nikdy
mi nepraskla.
Stalo sa mi už asi dvakrát, že mi praskla PET-ka len tak, teda aj bez
zamrazenia. Z toho usudzujem, že záleží aj od fľaše. Asi netreba
používať tie najtenšie - najlacnejšie...

Teraz uvažujem, že zamrazenú vodu, čo kupujem prevažne v gréckych
supermatketoch asi nijak takto neriešia a ešte som sa nestretol s
prasknutou. Teplotu zamrazenia som tam nezisťoval, ale stretol som sa
s tým, že bola zamrznutá len čiastočne - bol tam aj ľad aj voda