[OT] kompresorova autochladnicka

Ivan.Kiss na novohrad.sk Ivan.Kiss na novohrad.sk
Neděle Červenec 29 23:02:58 CEST 2018

Ano, v PET fľašiach.
Naplním ich tak na 90% a pred uzavretím fľašu stlačím, aby hladina
stúpla po vrch, teda aby v nej neostal vzduch. V mrazáku máme tak
-20°C a niekedy sa takto naplnená fľaša trochu nafúkne, ale ešte nikdy
mi nepraskla.
Stalo sa mi už asi dvakrát, že mi praskla PET-ka len tak, teda aj bez
zamrazenia. Z toho usudzujem, že záleží aj od fľaše. Asi netreba
používať tie najtenšie - najlacnejšie...

Teraz uvažujem, že zamrazenú vodu, čo kupujem prevažne v gréckych
supermatketoch asi nijak takto neriešia a ešte som sa nestretol s
prasknutou. Teplotu zamrazenia som tam nezisťoval, ale stretol som sa
s tým, že bola zamrznutá len čiastočne - bol tam aj ľad aj voda