[OT] kompresorova autochladnicka

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pátek Červenec 27 17:22:11 CEST 2018


Jachtu nemám, stačí mi v autě navigace s možností připojení sonaru. Přesně z důvodu, aby se nestalo, že nenastartuju kvůli ledničce, mám v autě 2 baterky, jednu startovací a pro provoz auta, a druhou pro ledničku a horkovzdušné topení.

Takže za mě, raději než řešit zásobu ledu v autě, je lepší řešit druhou baterku. Oproti kusu ledu má více využití. A když se člověk zamyslí, tak se dá udělat instalace taková, že se dá nouzově druhá baterka použít jako hlavní, aby auto/loď nastartovalo. Existují na to různé sofistikované systémy, které fungují výborně, dokud je vše v pořádku. Mě se osvědčilo relé s kontaktama na 150A trvale ovládané od klíčku, druhá možnost je to ovládat od indikace chodu motoru – třeba od kontrolky mazání.

 

Tomáš OK2MTM

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Friday, July 27, 2018 3:26 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] kompresorova autochladnicka

 

Na jachting.info <http://jachting.info>  se energetika na člunech/lodích/jachtách hodně řešila a závěr byl jednoznačný. Vždycky může nastat ( někdy v ten nejnevhodnější okamžik ) situace, kdy budou baterie vybité.  Takže buď motor "sailpower" a nechat to bublat, což není úplně ideální.. Nebo mít  nějaký malý kabelkový agregát!  - To je "beton" řešení pokud je na palubě lednice.

 

Dne 26. července 2018 11:32 hwnews konference <hwnews na cncnet.info <mailto:hwnews na cncnet.info> > napsal(a):

coz to urcite ano...uvadi se cca 85-90%....problem je, ze ja tu lednici budu tak jako tak driv nebo pozdeji budu muset nachladit. Navic pokud tam budou ty vlozky s chladivem tak se mi samozrejme zvysuje doba na nachlazeni lednice. 

 

U lionek se ta ucinnost nabijeni se stupnem nabiti az tolik nemeni, ale treba u olova se ucinnost se zvysujicim se napetim rychle horsi.

 

Zrejme bude asi nejlepsi strategie treba pri 4V/cl (u lionek) zapnout lednici a pokud se nachladi tak pokracovat na 4.2V a az pak zapnout ohrivani TUV.

 

Jde mi o to, ze v patek bych prijel a vytloukl si baterii na cely vikend (kdy muze byt zatazeno) a byl nahranej. Takhle bych to nejakou dobu pokryval z tech patron.

 

RV

 

Dne 26. července 2018 11:02 Petr Simek <psimek na jcu.cz <mailto:psimek na jcu.cz> > napsal(a):

On Thu, 26 Jul 2018, hwnews konference wrote:

Kdyz o tom tak premyslim tak je vlastne otazka zda je ucinnejsi rvat
energii do ledu nebo do baterii a take je otazka kolik by tam tech patron
melo byt - zda treba i vic i za cenu, ze treba z 50% nebude stacit energie
na to, aby presly do zmrzleho stavu...no asi na to nebude jednoducha


Tipuju ze baterie (Li-Ion) bude mit urctite mensi samovybijeni nez
budou tepelne ztraty lednice/mrazaku.



RV


*------------------------------------------------------------------------*
|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             psimek na jcu.cz <mailto:psimek na jcu.cz>                               |
*------------------------------------------------------------------------*
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz> 
Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz> 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20180727/beca59ff/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list