<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"><meta name=Generator content="Microsoft Word 15 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
        {font-family:"Cambria Math";
        panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
        {font-family:Calibri;
        panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
        {margin:0cm;
        margin-bottom:.0001pt;
        font-size:12.0pt;
        font-family:"Times New Roman",serif;}
a:link, span.MsoHyperlink
        {mso-style-priority:99;
        color:blue;
        text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
        {mso-style-priority:99;
        color:purple;
        text-decoration:underline;}
span.StylE-mailovZprvy17
        {mso-style-type:personal-reply;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        color:#1F497D;}
.MsoChpDefault
        {mso-style-type:export-only;
        font-family:"Calibri",sans-serif;
        mso-fareast-language:EN-US;}
@page WordSection1
        {size:612.0pt 792.0pt;
        margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
        {page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body lang=CS link=blue vlink=purple><div class=WordSection1><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'>Jachtu nemám, stačí mi v autě navigace s možností připojení sonaru. Přesně z důvodu, aby se nestalo, že nenastartuju kvůli ledničce, mám v autě 2 baterky, jednu startovací a pro provoz auta, a druhou pro ledničku a horkovzdušné topení.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'>Takže za mě, raději než řešit zásobu ledu v autě, je lepší řešit druhou baterku. Oproti kusu ledu má více využití. A když se člověk zamyslí, tak se dá udělat instalace taková, že se dá nouzově druhá baterka použít jako hlavní, aby auto/loď nastartovalo. Existují na to různé sofistikované systémy, které fungují výborně, dokud je vše v pořádku. Mě se osvědčilo relé s kontaktama na 150A trvale ovládané od klíčku, druhá možnost je to ovládat od indikace chodu motoru – třeba od kontrolky mazání.<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'>Tomáš OK2MTM<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif;color:#1F497D;mso-fareast-language:EN-US'><o:p> </o:p></span></p><p class=MsoNormal><b><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif'>From:</span></b><span style='font-size:11.0pt;font-family:"Calibri",sans-serif'> Hw-list [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] <b>On Behalf Of </b>Jan Kuba<br><b>Sent:</b> Friday, July 27, 2018 3:26 PM<br><b>To:</b> HW-news <hw-list@list.hw.cz><br><b>Subject:</b> Re: [OT] kompresorova autochladnicka<o:p></o:p></span></p><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal>Na <a href="http://jachting.info">jachting.info</a> se energetika na člunech/lodích/jachtách hodně řešila a závěr byl jednoznačný. Vždycky může nastat ( někdy v ten nejnevhodnější okamžik ) situace, kdy budou baterie vybité.  Takže buď motor "sailpower" a nechat to bublat, což není úplně ideální.. Nebo mít  nějaký malý kabelkový agregát!  - To je "beton" řešení pokud je na palubě lednice.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal>Dne 26. července 2018 11:32 hwnews konference <<a href="mailto:hwnews@cncnet.info" target="_blank">hwnews@cncnet.info</a>> napsal(a):<o:p></o:p></p><blockquote style='border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm'><div><p class=MsoNormal>coz to urcite ano...uvadi se cca 85-90%....problem je, ze ja tu lednici budu tak jako tak driv nebo pozdeji budu muset nachladit. Navic pokud tam budou ty vlozky s chladivem tak se mi samozrejme zvysuje doba na nachlazeni lednice. <o:p></o:p></p><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>U lionek se ta ucinnost nabijeni se stupnem nabiti az tolik nemeni, ale treba u olova se ucinnost se zvysujicim se napetim rychle horsi.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Zrejme bude asi nejlepsi strategie treba pri 4V/cl (u lionek) zapnout lednici a pokud se nachladi tak pokracovat na 4.2V a az pak zapnout ohrivani TUV.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>Jde mi o to, ze v patek bych prijel a vytloukl si baterii na cely vikend (kdy muze byt zatazeno) a byl nahranej. Takhle bych to nejakou dobu pokryval z tech patron.<o:p></o:p></p></div><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div><div><p class=MsoNormal>RV<o:p></o:p></p><div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p><div><p class=MsoNormal>Dne 26. července 2018 11:02 Petr Simek <<a href="mailto:psimek@jcu.cz" target="_blank">psimek@jcu.cz</a>> napsal(a):<o:p></o:p></p><blockquote style='border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm'><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'>On Thu, 26 Jul 2018, hwnews konference wrote:<o:p></o:p></p><blockquote style='border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm'><p class=MsoNormal>Kdyz o tom tak premyslim tak je vlastne otazka zda je ucinnejsi rvat<br>energii do ledu nebo do baterii a take je otazka kolik by tam tech patron<br>melo byt - zda treba i vic i za cenu, ze treba z 50% nebude stacit energie<br>na to, aby presly do zmrzleho stavu...no asi na to nebude jednoducha<o:p></o:p></p></blockquote><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><br>Tipuju ze baterie (Li-Ion) bude mit urctite mensi samovybijeni nez<br>budou tepelne ztraty lednice/mrazaku.<br><br><o:p></o:p></p><blockquote style='border:none;border-left:solid #CCCCCC 1.0pt;padding:0cm 0cm 0cm 6.0pt;margin-left:4.8pt;margin-right:0cm'><p class=MsoNormal>RV<o:p></o:p></p></blockquote><div><div><p class=MsoNormal><br>*------------------------------------------------------------------------*<br>|                          Petr Simek   APS JU                           |<br>|                             <a href="mailto:psimek@jcu.cz" target="_blank">psimek@jcu.cz</a>                              |<br>*------------------------------------------------------------------------*<br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><o:p></o:p></p></div></div></blockquote></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></div></div><p class=MsoNormal style='margin-bottom:12.0pt'><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><o:p></o:p></p></blockquote></div><p class=MsoNormal><o:p> </o:p></p></div></div></body></html>