[MECH:] Frezovani hliniku

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Pátek Červenec 27 11:42:48 CEST 2018

Pokud podle katalogu, tak pro zacatek je dobre odebirat malou trisku tj.
neodebirat tak v hloubce ci boku i kdyz se doctete, ze to vezme 0.8mm. A
postupne pridat.

Nebo muzete jit z druhe strany vzit 15k otacek a k nim podle tabulek
posuv pridavat postupne hloubu. Dulezite je, aby se nastroj/freza
neprokluzoval tj. mel co obrabet nebo aby to prilis nedelalo
ramus/chvelo se. Na tuhych strojich a malem nastroji se freza zlomi, ale
na nejakem malem stroji to je dobre slyset a videt. Jakmile se
prokluzuje, tak topi, tavi tj. nici se vse. Proto je take dobre vetsi
posuv a ne pomalu. Nebo muzete take nasledne laborovat s rychlosti
otacek tj. pridat a odebrat. Pokud nebudete mazat tak se treba katalogu
priblizete na 1/x vykonu - odberu trisky.  Jinak na hlinik bych dal
minimun 8k otacek. Nekdo se take ridi zivotnosti vretene a jede okolo
12k pri vyssich otackach se vice nici loziska, zalezi co mate za
vreteno. ... . Nebo pokud mate vreteno bez menice nejake AC, tak pri
zaberu se Vam otacky rapdne snizi tj. neni tam co mate.

Jirka