[MECH:] Frezovani hliniku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Červenec 27 12:08:08 CEST 2018

Tak ono to řešení asi mít bude - problémů je tam tedy několik, jednak jsem
na to šel příliš nízkou rychlostí (a abych tomu neubližoval, tak jsem ještě
ubíral), jako rozumných podle tabulek nakonec vychází pro těch 20k otáček
posuv 10-15 mm/s (a já to stáhnul na polovinu až třetinu).

Další věc je, že jsem ubíral vrstvu 0.5 mm, protože proč ne, což vzájemně
celkem nějak fungovalo, jen se to napékalo. Ale když jsem do toho zkoušel
dloubat rychleji, tak se ozývaly divné zvuky - ovšem až pozdě v noci jsem si
všimnul, že jsem měl celou dobu povolené vymezovače vůle na ose Z, takže mi
to tam celou dobu mohlo zvesela plandat a vibrovat (což tak zjevně i
činilo - pořád jsem se divil, kde je ta vůle, když mi to z 3 mm díry dělá
skoro až čtvereček o hraně 3 mm :), takže je dost možné, že po utažení se to
začne chovat o něco mravněji.

Dneska to zkusím znovu, vyšší rychlost, mělčí drážka, utažená rybina,
chlazení lihem. To by v tom byl čert, aby to nechodilo, podle youtube na
tomhle mrňpousovi dělá hliník kde kdo (a kde kdo i kapku tužší věci, než jen
hliník), tak proč ne já...

Jinak jsem v noci objednal ty jednobřité 818 z CNC shopu, a mile mne
překvapili - zvolil jsem místo dobírky předplatbu, ráno přišla výzva k
úhradě a bankovní kontakt (FIO), obratem jsem to odeslal přes mBank, oni to
vzápětí dostali a už to má DPD v depu. Takhle kdyby to fungovalo vždycky a
všude - ano, je to kilo poštovného, ale skoro zábava nakupovat.

Díky všem za rady a pomoc, večer budu pokračovat v experimentech.

Pavel Kutina