[MECH:] Frezovani hliniku

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Čtvrtek Červenec 26 23:43:37 CEST 2018

u plexi/plastu obecne je problem s ohrevem materialu a odvedenim tepla. takze maximalni sponu a foukat/chladit.
taky  jednobrit.
zaver, AL a plast neni  to same :-) .
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Thursday, July 26, 2018 11:40 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [MECH:] Frezovani hliniku

Díky, zkusím, jen teď líh nemám, může být IPA?

Bez chlazení to fakt nejde? Najít "svatý grál", kombinaci rychlosti a otáček? Já hlavně nevím, kterým směrem se ubírat, jestli zpomalovat řez, nebo naopak, hnát to, co fréza snese - někde jsem četl hezkou poznámku o frézování plexi: "co nejvyšší otáčky a co nejvyšší posuv - než si to plexi vimne, že mu někdo ubližuje, tak už je z něj špona", nebude tady platit něco podobného?

Jinak co se týká materiálu - je to tažený profil od Fischera, tak bych předpokládal, že na krabičky použijou něco, co se dá obrábět, když už to za tím účelem prodávají. Každopádně zmínku o použité slitině se mi teď nepodařilo dohledat.

Pavel Kutina