RE: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Čtvrtek Červenec 26 10:29:19 CEST 2018

Staci medzi bazu T1 a emitor T2 zaradit diodu a medzi bazu T1 a VCc zaradit odpor na vytvorenie biasu
Dioda musi mat mensi ubytok ako T1 BE. S uspechom som to kedysi pouzival uz od desiatok mv
Ale su to dve suciastky navyse...

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Thursday, July 26, 2018 12:07 AM
To: HW-news
Subject: Re: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

> - klasicke proudove zrcadlo, se da "rozvazit" zapojenim maleho R do
> jednoho nebo i obou emitoru. Vystupni I je pak mensi (Widlarovo
> zapojeni) nebo vetsi nez I-ref.

Takto?
https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20180724/e5593a95/attachment.png
(z https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2018-July/509839.html )

> - IMHO, vyhodnejsi nez proudovy zdroj s T, 2 x D, 2 x R, je klasicke
> zapojeni s 2 x T, 2 x R. (napr:
> http://www.tajned.cz/wp-content/uploads/2015/07/cc_im1.png).
> Ma o 1 souc. mene a pokud se jako vystupni T ( na obr. T2 ) pouzije
> vhodny MOSFET, bude fungovat uz od ubytku cca 0,5V.

To, pri vsetkej ucte, tazko.

Kym je napatie na R2 mensie ako cca 0.7V, T1 je zatvoreny, T2 naplno otvoreny - bez ohladu na to, ci je to MOSFET alebo BJT - a prud rastie spolu s napajacim napatim.
Az ked sa vdaka ubytku na R2 v okoli 0.7V zacne T1 otvarat, zacne privierat T2, t.j. funguje ako zaporna spatna vazba a tym ustabilizuje prud; t. j.
vysledny prud je cca 0.7V/R2. Ergo, ubytok musi byt 0.7V plus napatie o nieco vysse ako je saturacia tranzistora.

Vid prilohu.

> nejjednodusi, je pochopitelne pouzit specializovane IC. Pro male
> hodnoty I,  by asi vyhovel v evrope  bezne dostupny STC2001,

Nenasiel som, mozete prosim dat nejaky link?

Inak take sa asi najde aj v zapadnom prevedeni, prvy zlava https://www.mouser.sk/ProductDetail/Infineon-Technologies/BCR430UXTSA1?qs=sGAEpiMZZMsE420DPIasPiM9oR8qGawY5FBgjqikyRI00aJLVeKVFg%3d%3d

wek