Re: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 26 00:06:50 CEST 2018

> - klasicke proudove zrcadlo, se da "rozvazit" zapojenim
> maleho R do jednoho nebo i obou emitoru. Vystupni I je pak mensi
> (Widlarovo zapojeni) nebo vetsi nez I-ref.

Takto?
https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20180724/e5593a95/attachment.png
(z https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2018-July/509839.html )

> - IMHO, vyhodnejsi nez proudovy zdroj s T, 2 x D, 2 x R, je
> klasicke zapojeni s 2 x T, 2 x R. (napr:
> http://www.tajned.cz/wp-content/uploads/2015/07/cc_im1.png).
> Ma o 1 souc. mene a pokud se jako vystupni T ( na obr. T2 )
> pouzije vhodny MOSFET, bude fungovat uz od ubytku cca 0,5V.

To, pri vsetkej ucte, tazko.

Kym je napatie na R2 mensie ako cca 0.7V, T1 je zatvoreny, T2 naplno
otvoreny - bez ohladu na to, ci je to MOSFET alebo BJT - a prud rastie
spolu s napajacim napatim.
Az ked sa vdaka ubytku na R2 v okoli 0.7V zacne T1 otvarat, zacne privierat
T2, t.j. funguje ako zaporna spatna vazba a tym ustabilizuje prud; t. j.
vysledny prud je cca 0.7V/R2. Ergo, ubytok musi byt 0.7V plus napatie o
nieco vysse ako je saturacia tranzistora.

Vid prilohu.

> nejjednodusi, je pochopitelne pouzit specializovane IC. Pro
> male hodnoty I,  by asi vyhovel v evrope  bezne dostupny STC2001,

Nenasiel som, mozete prosim dat nejaky link?

Inak take sa asi najde aj v zapadnom prevedeni, prvy zlava
https://www.mouser.sk/ProductDetail/Infineon-Technologies/BCR430UXTSA1?qs=sGAEpiMZZMsE420DPIasPiM9oR8qGawY5FBgjqikyRI00aJLVeKVFg%3d%3d

wek